Geplande defragmentatie geeft fout in taakplanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

telwat

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Ik heb in schijfdefragmentatie een schema ingesteld om 1 keer per maand een aantal schijven te defragmenteren.
In de taakplanner staat deze taak dan vermeld in Windows > Defrag.
Na opnieuw opstarten krijg ik een foutmelding dat deze taak niet meer bestaat en is ook niet meer in de taakplanner te zien.
2009-11-24_1707.png
Ik heb de taak in Windows > System32 > Tasks en in het register verwijderd, opnieuw opgestard en opnieuw ingevoerd. Na opnieuw opstarten dezelfde foutmelding.
Is dit een foutje in Win7 HP of is er bij het installeren een bitje omgevallen. Installatie is nog geen week oud.

Laatst bewerkt:
Bij 'n geplande taak moet je een wachtwoord invoeren anders wordt de taak niet uitgevoerd!
In Win 7 wordt de taak dan waarschijnlijk verwijderd,denk ik.

Het instellen van een schema gaat via Schijfdefragmentatie en niet via de Taakplanner.
Daar is geen mogelijkheid om een wachtwoord in te voeren.
Geplande taken hebben alleen in bepaalde gevallen een wachtwoord nodig. Het gros doet het prima zonder.

Oh sorry,daar had ik nog niet naar gekeken ik gebruik zelf altijd defraggler dat is sneller,gebruiksvriendelijker en je ziet wat gedaan wordt.Windows laat je vanaf Vista in het ongewisse,vroeger zag je nog de voortgang tegenwoordig mag je afwachten en krijg je 't resultaat niet meer te zien.

De fout treedt alleen op als je kiest voor een defragmentatie per maand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan