gepresteerde tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

baguetje

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2011
Ik heb enkel basiskennis van ACCESS.

Hoe ik vanuit 2 velden met de datum/tijdnotatie de gepresteerde tijd berekenen?

=C4+C5 bijvoorbeeld.

Dan vul je tijd in en hij telt het op zet wel de = in de juiste cel.

mysterie

jammer, maar dat is me helemaal niet duidelijk. kan u even toelichten aub?

versie

ik heb de versie 2007.

als ik op de website van OFFICE kijk, dan is het blijkbaar een heel gedoe om de berekening te maken.

Het antwoord van Nicj is wel erg Excel gericht.... We hebben het hier over een database, neem ik aan? En trek je niet teveel aan van die office site, een datumberekening is net zo makkelijk als een btw berekening. Kwestie van veldjes van elkaar aftrekken. Wat heb je nu?

ik vermoedde al dat er sprake was van een excel-benadering.

ik heb in mijn database 2 velden met de korte-tijd-notatie. het tijdsverschil kan namelijk nooit meer dan 24u bedragen.

Het tijdsverschil kan namelijk nooit meer dan 24u bedragen
Da's makkelijk gezegd, maar dat maakt de berekening er niet altijd makkelijker op.... Wat belangrijk is, is de vraag of de Eindtijd na 24:00 kan liggen. Bij nachtdiensten is dat bijvoorbeeld snel het geval, als je op 22:00 begint, en om 06:00 stopt. Je kunt, zoals je wel kunt bedenken, dan de begintijd niet van de eindtijd aftrekken.

daar heb je gelijk in en dat heb ik ook verhionderd.
de prestaties gebeuren binnen de 24 uur op dezelfde dag. dus geen verspringing van datum.

Op zich is het dan simpel: Tijd=[Eindtijd]-[Begintijd]. Het queryveld opmaken in de juiste tijdnotatie, en that's it.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan