geraak niet in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreetn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Berichten
2
hallo forum,
bij het opstarten van de pc toont hij het processor scherm niet, dus ik kan niet in de bios
Ik wil mijn pc formateren maar bij opstarten controleert hij floppy of dvd niet op boot disks
dit moet je dus veranderen in de bios, maar doordat hij het scherm niet toont kan ik er niet in
help mij vlug!
 
je kan dat beeldscherm uitschakelen misschien is dat perongeluk gebeurt probeer toch gewoon op die toesten te rammen en waarschijnlijk kom je dan wel gewoon in de bios.
 
kheb al 10 opnieuw opgestart en telkens na 2 seconden het booscreen van windows gekregen, zou het niet te maken kunnen hebben met het feit dat xp home edition geïnstalleerd is?
 
Probeer het met een andere videokaart, als je die hebt liggen, de comp gebruikt de VESA driver en windows de VGA driver, denkelijk heeft de VESA driver het begeven.

Of reset de bios d.m.v. de clr cmos jumper, of het batterijtje er een 10 tal minuten uithalen, dat alles met de stekker eruit.
 
De bios zou ook tevoorschijn moeten komen als je in de 2 seconden voordat windows verschijnt de knop del ingedrukt houdt.
 
De bios zou ook tevoorschijn moeten komen als je in de 2 seconden voordat windows verschijnt de knop del ingedrukt houdt.

Kunnen ook andere zijn, kijk hier maar eens, en je dient het juist na de computer opstart te doen, bij een SATA controller o.a., ben 2 seconden voor windows echt te laat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan