Geraak niet in control panel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Veke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Veke

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2004
Hoi,

Ik weet niet of mijn vraag hier juist staat maar ik heb 2 problemen sinds ik Windows 2000 Pro Sp4 heb geïnstalleerd en windows update services.

1 - Als ik naar mijn control panel wil krijg ik een foutmededeling: Explorer.exe has generated errors and will be closed by windows. You will need to restart the program. An error log is being created.
en ik kan dus niet in mijn control panel. De melding krijg ik (naar mijn vermoeden) sinds ik de drivers van m'n Geforce2 Mx (Aopen) heb geïnstalleerd.
Heb de computer reeds 2x geïnstalleerd en heb hetzelfde probleem.

2 - Als ik in mijn documenten wil zien als thumbnails zie ik enkel een kadertje met daarin JPG, geen klein fotootje dus. Ik kan ze wel openen met enkele programma's maar zou ze toch graag zo al zien.
Wat kan ik doen?

Dank bij voorbaat!

Laatst bewerkt:
Kan niemand mij helpen met die foutmelding?

Ik geraak niet in mijn control panel!!!

Ga eens naar start en uitvoeren, en typ daar eventvwr in en geef enter. Het logboek verschijnt. Klik op systeem. In het rechter gedeelte staan een heleboel meldingen die je kan sorteren op tijd. Kijk eens of je daar een melding uit kunt halen die met explorer te maken heeft.

In de beeldeigenschappen kan je volgens mij aangeven dat je geen thumbnails wilt zien maar voorbeeldweergaven. Klik daarvoor in de verkenner op beeld en dan de weergave die je wilt.

Hoi hangmat,

Die thumbnails zijn weer zichtbaar, maar pas nadat ik mijn videobewerkingsprog Videodeluxe 2005Plus had
gedeïnstalleerd. Durf het niet goed terug installeren, denk dat ik ergens iets fout doe en dan weer geen thumbnails kan zien!
Wat betreft die foutmelding. Ik heb dat uitgevoerd, dus die eventvwr en dan zie ik inderdaad een logboek met allerlei foutmeldingen, maar ik zie niet in wat ik ermee kan doen? Niks verwijst naar explorer.
En als ik in mijn control panel wil krijg ik nog steeds die melding "Explorer.exe has generated errors and will be closed by windows. You will need to restart the program. An error log is being created", vervolgens blauw scherm en terug het bureaublad.
Ook merk ik dat ik geen DVD's meer kan afspelen, noch "gewone", noch mijn zefgemaakte met mijn DVD-camera, en ze zijn gefinaliseerd hoor, op TV spelen ze trouwens wel. Op geen enkel DVD-systeem spelen ze, ik gebruik bij voorkeur PowerDVD. Hij floept steeds naar Real Player, toont dan wel een overzicht van de scènes maar beweegt niet en geeft dan een melding om het scherm in een lagere resolutie te zetten!? Ik kan er dan alleen maar uitgaan. Al die brol heb ik nooit meegemaakt met Windows XP.
Ik denk wel dat het te maken heeft met mijn Geforce4MX4000, nochtans dacht ik de laatste driver (voor Wi2000) downgeload en geïnstalleerd te hebben.
Kan iemand mij helpen?

Videodeluxe

Video de luxe ken ik niet, maar het zou me niets verbazen als dat de boosdoener is.

Realplayer staat er bij mij om bekend dat het Kwalitatief Uitermate Teleustellend is. Hij eigent zich van alles toe, is moeilijk te verwijderen etc.

Soms lukt het om PowerDVD opnieuw te installeren.

Zoniet dan moeten we wat dieper in jouw machine duiken.

Eric.

P.S. als je met rechts op een videofile klikt en gaat naar eigenschappen, staat er achter openen met een button [wijzigen]. Daar kun je weer PowerDVD als standaard instellen.

Hoi Eric,

Heb die Real Player eruit gesmeten, PowerDVD terug geïnstalleerd alsook die Videodeluxe2005Plus. Alles werkt nu zoals het hoort!
Twee kleine vraagjes:
1 - Hoe krijg ik die massa ikonen in mijn taakbalk verstopt?
2 - Hoe smijt ik een deel progjes die mee opstarten uit de opstart, vroeger deed ik dat met msconfig maar dat werkt niet in W2K!
3 - Tweak UI krijg ik niet geïnstalleerd, wat ik ook probeer. Weet jij hoe?
4 - Dan een vraagje dat hier misschien niet thuishoort maar jij misschien wel weet: hoe zet ik op de makkelijkste manier mijn videofiles van DVD-kwaliteit om naar een lagere standaard? Avi of zoiets???

Dank bij voorbaat!

Komt ie

Vraag 1)

Kunt ge ook zeggen wat gij wilt. Want rechtsklikken en verwijderen zal wel te simpel zijn.

Vraag 2 & 3)

Hij (tweak UI)zal er wel al zijn, je moet alleen weten waar te zoeken. Hij zit in configuratie scherm. Dat zegt hij na install overigens wel.
MsConfig doet het wel in Win2K hoor. hij zit er niet standaard in dus wel even van een XP machine de files kopiëren. Je kunt ook regcleaner gebruiken, dan kan je ook nog je register opschonen.

Vraag 4)

Er zijn meerdere programma's om film te editten en op te slaan.
Pinnacle kan veel maar heeft kuren.
Ulead kan genoeg en is makkelijk.
Kosten wel geld. Daarnaast heb je nog:

VirtualDub kan veel formaten aan maar je moet welwat kennis van zaken hebben.
TMPGenc, zelf niet mee gewerkt, mist mpeg 2 ondersteuning in gratis versie.

En tot slot: niet duur 22,50 wel HEEL goed.
DrDivX, demo doet het 14 dagen.
Deze gebruikt een eigen techniek (onthoudt alleen de veranderingen) en maakt zo van een DVD file (HQ 720x568 1 uur) van 2 Gig een divX avi van 400 MB.
De kwaliteit is vele malen beter dan Mpeg 1 die voor een uur 600 MB nodig heeft.

Eric.

P.S. VirtualDub kan ook DivX aan, maar rendert met een snelheid van 1 tot 2 frames per seconde en dat moet je dan twee keer doen voor het mooi.
DrDivX doet ongeveer 16 frames per seconde en doet dat zelf al twee keer.

Laatst bewerkt:
Hoi Eric,

Bedankt voor al jouw info!

Met verstoppen wil ik zeggen dat ik de ikoontjes op mijn taakbalk wil verbergen, je weet wel, met zo'n pijltje, onnozel, maar ik weet vind niet hoe ik het moet doen.

Ik heb die DrDVX

Hallo Veke

Ik zal wel onnozel zijn, maar ik begrijp het niet.

De taakbalk heeft bij mij drie delen:
1) de werkelijke taakbalk (daar vind je de geopende programma's, nu postvak in, crazybrowser en infanview).
2) de Quick links (dat zijn icoontjes die met een klik de applicatie starten, weergeven bureaublad tot en met FreshDiagnose {totaal 27 stuks}).
3) Applicatie icoontjes (hier vind je de in de achtergrond draaiende applicaties en sommige alerts {10 stuks waarvan de drie getallen horen bij 1 prog. MBM5 te weten temp. CPU1, temp. CPU2 en temp. MOBO.).

Dus wat wil je kwijt en wat bedoel je met een pijltje.

Eric.

Bijlagen

• taakbalk.jpg
    taakbalk.jpg
    6,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Hoi Eric,

Tja, ik bedoel alleen dat die hele reeks ikoontjes die rechts op de taakbalk staan op de een of andere manier kunnen verstopt worden, dus niet zichtbaar zijn. Door middel van een pijltje vlak voor de verstopte ikoontjes kan men ze weer tevoorschijn toveren,

Zover ik weet

Ik dacht dat alleen XP dat trucje kent, heb het nog niet eerder op een 2K machine gezien.

Maar waarom zou een mens dat willen ??

We hebben Iconoid om de hele desktop leeg te halen en terug te toveren met de muis en de taakbalk verdwijnt bij automatisch verbergen. Wat wil een mens nog meer.

Toch zeker niet dat domme "Bill Gates"grapje van taakbalk vergrendelen uit eXtended Problems.

Eric.

Hoi Eric,

Ik heb die iconoid geïnstalleerd, leuk progje!
Tja, ik heb W2K nog niet lang, begin het nu zo'n beetje gewoon te worden. Een vriend heeft mij ervan overtuigd dat het beter is dan XP, ik ben er nog steeds niet helemaal zeker van. Vooral die hemeltergende trage opstart word ik gek van! En de lay-out van XP is mooier, W2K is zo oubollig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan