geraak niet in de directory map ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik ben bezig met een homepage te maken.

Heb nu een index gemaakt waar ik een paswoord moet ingeven en waarna er dan doorverwezen wordt naar de directory map op de server.

Echter wanneer ik wordt doorgestuurd kom ik niet in de directory terrecht maar krijg ik dit te zien :

Forbidden
You don't have permission to access /geukenss/operator/ on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.0.54 (Unix) Server at home.tiscali.be Port 80

Wat doe ik verkeerd ?

Geachte,

wanneer ik bij mijn homepage wil komen moet ik een GEBRUIKERSNAAM en WACHTWOORD geven. Wellicht zie je iets over het hoofd...

misschien kom je wel in de map, maar staat er geen index.htm in die map, en staat de directory listing uit.

t.

Het is inderdaad een lege map.

Maar de bedoeling is dat wanneer ik op mijn homepage inlog in in die lege map terrecht kom, en dat is het probleem dat ik dan de melding Forbidden
You don't have permission to access /geukenss/operator/ on this server krijg.

Page is http://home.tiscali.be/geukenss/ daar log je dan in met GB en lekkerss

ok, nog een keer :)

Dit is een standaard melding van apache die je krijgt als de directory listing uit staat.

zet in die map een .htaccess met de volgende regel:

Options +Indexes

Of zet er een index.htm in.

Dan krijg je die melding niet meer.

t.

ok, ik heb er een index ingezet.

Nu krijg ik inderdaad een page te zien.

Maar hoe kan ik nu bv foto's die ik upload te zien krijgen, zoals ik ze op een server zie staan ?

je kan een index maken met daarop alle foto's in klein formaat. Vind je dat teveel werk wijs ik terug op mijn andere oplossing: een .htaccess gebruiken...

t.

IK heb vroeger nog zo eens een site gehad, waar ik gewoon via mijn ftp-progje de foto's uploade en daarna op een andere pc de foto's kon bekijken via mijn homepage.

Je zag dan de namen van de foto's(bestanden) staan.

Dit was heel makkelijk om te uploaden, en zoiets wil ik eigenlijk terug.

nog een keer:

maak een bestand met kladblok en noem dan htaccess.txt

Zet daar de volgende regel in:

Options +Indexes

Opslaan, uploaden naar de server en hernoemen naar

.htaccess

Nu zou het moeten werken..

t.

Dit staat er nu op de server : zie bijlage

Nog niet wat ik zoek.

Ik wil gewoon een map zien staan wanneer ik inlog op mijn homepage waar ik via mijn ftp-prog gewoon bestanden kan inzetten en verwijderen.

Bijlage

Bijlagen

• server.jpg
    server.jpg
    78,7 KB · Weergaven: 30
Hoi Karine,

lukt het misschien hiermee:
www.coreftp.com

Ik ga er van uit dat je hoofdsite index.htm is.
Dan zou je in het r scherm de server op moeten kunnen roepen en in het l scherm kn je natuurlijk bladeren op jouw pc.

m vr kerstgroet

Met het ftp progje is er geen probleem, ik weet alleen niet wat ik excact moet doen om via mijn homepage in te loggen en dan de bestanden op mijn server te zien te krijgen ?

Als ik het goed lees wil jij via je homepage inloggen?
Als je inlogt doe je dit dus met een gebrukersnaam en ww op je ftp progje. In het r scherm staat dan al niet jouw site op de server, l scherm is gewoon alles wat jij op je pc hebt staan.

Selecteer dus links de map/bestanden die je naar rechts, server, wilt kopieeren.

Zo werken nagenoeg alle ftp progjes. Is ales goed gegaan kun je nu dus gewoon met je naam, zoals jij je site hebt genoemd, op internet om deze te bekijken.

dat is het probleem net dat ik niets zie staan..

Kijk hier http://home.tiscali.be/geukenss/ daar log je dan in met GB en lekkerss

Dan kom je in een map op de server terrecht waar ik files in gezet heb, en die zie ik dus niet staan.

Misschien domme vraag, maar je eerste pagina moet toch altijd de naam index of default hebben?

Even goed lezen.

zet in die map een .htaccess met de volgende regel:
Options +Indexes

Het bestand moet .htaccess heten, nu ben je de . en een s vergeten.

Verder moet deze niet in de root staan, maar in de operator map. Dan moet je de index zoals je die nu hebt weer verwijderen uit de map.

Laatst bewerkt:
punt ervoor neemt hij niet aan.

[L] 257 "/pubwww/operator" is current directory.
[[L] 200 PORT command successful
[L] LIST -al
[L] 150 Opening ASCII mode data connection for file list
[L] 226 Transfer complete.
[L] List Complete: 221 bytes in 0.13 seconds (1.7 KB/s)
[L] RNFR htaccess
[L] 350 File or directory exists, ready for destination name.
[L] RNTO .htaccess
[L] 550 .htaccess: Forbidden filename
Rename Failure!

En zonder punt :

Forbidden
You don't have permission to access /geukenss/operator/ on this server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan