Geregistreerde domeinnaam vervalt binnenkort. Kun je die daarna zomaar overnemen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Een geregistreerde .com domeinnaam vervalt binnenkort aan de gegevens te zien. Betekent dat dat de naam direct à la seconde vrij te registreren is door een andere partij? Of zitten daar nog overgangstermijnen in die de oorspronkelijke registrant de tijd geven om alsnog te vernieuwen? Ik zag ergens iets over 40 dagen quarantaine (dat ging over .nl, geldt dat ook voor .com? )

Als automatische verlenging aanstaat zal het domein automatisch op de vervaldatum met een jaar verlengd worden. Dus kans ik groot dat het domein niet vervalt. En anders kun je 'm volgensmij direct registreren!

Jasper

Het direct overnemen van een domein na afloop van de datum is bij geen enkel host mogelijk. De domeinen gaan altijd een x aantal periode in quarantaine. de periode hiervan is afhankelijk van de host en ligt over het algemeen op 40dg tot 90.
Maat het kan ook zo zijn dat de host deze voor een aantal jaren geregistreerd maar de afnemer deze na 1 jr niet meer wilt verlengen.
In zo'n geval kun je de host mailen en wellicht dat je de domein kunt overnemen en verhuizen indien wenselijk.
Zie hier meer informatie: Wanneer kan ik een verlopen domeinnaam registeren?

Dank CB01! Heel verhelderende paginalink waar ik mee verder kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan