Gerelateerd combobox probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

DEWCAP

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Berichten
79
Hallo,

graag een oplossing voor volgend probleem.

Ik heb 1 invoeringstabel en daarnaast hebben we 3 tabellen waarvan 2 met elkaar gelinkt zijn via een verbindingstabel. ik wil graag in een formulier 2 comboboxen gebruiken waarvan de eerste een waarde opzoekt uit één tabel en de andere combobox een waarde opzoekt uit die van de andere tabel maar alreeds gefiltreerd door de waarde van de eerste combobox.

bv.

combox 1
--------------
A
B
C

Wanneer je nu bv A kiest moet de volgende combobox er zo uitzien

combox 2
--------------
A1
A2
A3

En wanneer men hier een waarde kiest, moet dit resulteren in een tekstvak met de eindwaarde.
Deze waarden (keuzelijst &, 2 en tekstvak) moeten dan weggeschreven worden in een record!

Graag een oplossing.

Alvast bedankt!

DEWCAP
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

ik heb intussen te oplossing gevonden. er was inderdaad al veel over geschreven.

maar nu zit ik met een ander probleem. de gewenste uitkomst verschijnt inderdaad in de keuzelijst zoals de bedoeling was. deze uitkomst is echter een hyperlink. en deze werkt niet. daarom moet ik eerst op de hyperlink klikken, dan verschijnt deze in een tekstvak en dan pas kan ik de link openen. hierdoor wordt echter de hyperlink 2x weggeschreven in de record, wat niet de bedoeling is.

Iemand een oplossing hiervoor?

Bedankt!
 
Ik kan je ff niet volgen post ff je db dat praat een stuk makkelijker
 
Hallo,

ik heb intussen wat zitten zoeken en mijn probleem is opgelost. Toch bedankt voor de reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan