Gescande gegevens controleren op juistheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simonious

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2011
Hoi Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

We hebben een lijst met model nummers en de accesoires die daarbij horen.
model nummer 5000 heeft accesiore 1245236 en accesoire 5424634, model nummer 5001 heeft accesoires 1245236 en accesoire 5424639
de lijsten met welke accesoires bij welke family horen is bekend.
Wat men nu gaat doen is de family scannen en dan zou acces moeten gaan controleren of er de juiste accesoires bij zitten. Dus een soort van lijstje weergeven in form die laat zien welke accesoires horen bij de net gescande model nummer. Dan scant men deze accesoires die men erbij doet en als dit klopt zou deze groen moeten worden en nog belangrijker bij fouten zou er een melding moeten komen.
ik heb wat zitten stoeien met form in form maar krijg het niet voor mekaar, volgens mij zoek ik op google op de verkeerde zoek criteria want ik denk steeds dat een soort validate optie is maar dan krijg ik heel andere resultaten.
Gaarne advies dus...

Mvg, Owen

Ik begrijp de procedure niet helemaal... loop je met een laptop en een scanner allerlei apparaten achterna? En zoek je een apparaat dan op in Access en wil je zien welke accessoires daarbij horen? Liggen die dan al vast in de database? Of wil je een apparaat scannen, en dat automatisch de accessoires worden toegevoegd aan het apparaat?

hoi octafish,

dank voor je reactie.
Het zit als volgt.
We hebben nu een aantal apparaten met accesoires in de doos (denk hierbij aan stroom kabel of handleiding)
Deze accesoires hebben 1 nummer (soort model nummer) die per apparaat hetzelfde is.
Dus bijv. apparaat 1 heeft accesoires 23 en 25
Dit is bekend en deze gegevens staan in database.

Wat men moet gaan doen is de accesoires worden eerst uit de dozen gehaald, dan na een reparatie worden ze weer opnieuw verpakt. Als controle worden de dozen eerst gescand (dus de apparaat 1 code) en daarna de accesoires die men weer erin doet.
Deze accesoires moeten gecontroleerd worden of dit wel nummer 23 en 25 zijn, zodat mensen een melding krijgen als ze dus het verkeerde accesoire in een doos aan het duwen zijn.
Ik hoop dat de verwerking van data zo iets duidelijker is geworden.

Ik kan de tabellen op 2 manieren opzetten, 1 tabel met apparaat codes en 1 met de accesoires, deze dan linken, de juiste accesoires aan het juiste apparaat. dan tijdens het scannen moet acces dus kijken of wat er gescand is ook gelinkt is aan de aparaat code in de accesoires tabel.
Deze data zou ook samen in 1 tabel gezet kunnen worden, dus veld appraat code dan acc1 acc2 acc3 , etc..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan