gescande pdf naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanrichz

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2004
Berichten
126
Hallo,

Ik heb een pdf file met hierin een gescande tekst. Deze tekst wil ik graag in Word hebben. Met Simple OCR lukt dit niet want hiermee kun je geen pdffiles converteren alleen images. Ook kan ik de tekst niet selecteren en kopieren en dan plakken in Word of in kladblok omdat het een image is.

Is er toch een mogelijkheid (behalve overtypen) om de tekst om te zetten.
Dank je wel,
Sandra
 
dank je wel

Dank je wel voor jullie snelle reacties. De site pdf to word had ik ook gevonden, helaas kreeg ik een mail waarin stond dat de conversie was mislukt. Mochten er nog andere opties zijn dan hoor ik het graag. Het zijn vertrouwelijke stukken voor mijn werk dus ik mag ze niet plaatsen of mailen helaas.
Sandra
 
Als je de tekst in het pdf-bestand als een afbeelding hebt staan kan je de afbeelding in je pdf-reader selecteren en opslaan als afzonderlijke afbeelding. Bewaar hem in een formaat dat je OCR-programma kan lezen. Vaak is dat als tif-bestand.
Meestal kan je pdf-reader het pdf-bestand ook exporteren naar afbeeldingen. Ook hier geldt dat je de afbeeldingen moet bewaren in een formaat dat je OCR-programma kan lezen.
Als je niet in het juiste formaat kan opslaan, kan je altijd nog IrfanView gebruiken om de afbeeldingen te converteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan