• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geschatte omzet nieuwe jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebman

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Berichten
82
Beste forum vrienden.

Bijgaand heb ik een sheet waarin ik de omzet heb van klanten van de afgelopen 5 jaar.
Nu moet ik aan de hand van die cijfers een geschatte omzet voor 2009 maken.
Ik heb allemaal het idee dat het volgens de bijgevoegde sheet niet geheel klopt.

Kan iemand hier eens overheen kijken en misschien een andere oplossing geven voor mijn probleem?

Alvast hartelijk dank.
 

Bijlagen

  • omzetberekening.xls
    31,5 KB · Weergaven: 61
Volgens mij is je formule goed. Kijk maar naar mijn controleregel. Ik zie dat de omzet redelijk fluctueert, vandaar dat je er rare getallen uit krijgt.

Volgens mij heb je geen andere oplossing dan zelf een inschatting maken.
 

Bijlagen

  • Kopie van omzetberekening(1).xls
    31,5 KB · Weergaven: 36
Volgens mij is je formule goed. Kijk maar naar mijn controleregel. Ik zie dat de omzet redelijk fluctueert, vandaar dat je er rare getallen uit krijgt.

Volgens mij heb je geen andere oplossing dan zelf een inschatting maken.

Oke dan is dat goed.
Heb ik meteen een andere vraag.
Is het mogelijk om een formule in te geven waarin je automatisch een percentage krijgt van bijvoorbeeld 2009 stijging van bijvoorbeeld 10% of daling van 5%?

Elke klant hangt een geschiedenis aan vast.
Stel dat de omzet enorm is gedaald maar dat had een reden.
Doch willen ze proberen komend jaar 10% te stijgen dat ik dit invul en dat hij dan de berekening maakt.

Snappie wat ik bedoel?
 
Op deze manier misschien?
Targets voor het nieuwe jaar berekenen blijft een gevoel. Bij het bedrijf waar ik werk maakt men een inschatting van de totale omzet. Per klant zoals jij dat doet is beter, maar kost ook erg veel tijd.
 

Bijlagen

  • Kopie van omzetberekening(1).xls
    32,5 KB · Weergaven: 42
Oke ik denk dat jou voorbeeld mij geeft wat ik zoek.
Ik ga hier mee aan de slag!!

Alvast hartelijk dank voor de hulp. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan