Geschatte waarde oude laptop met kapot scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diplo

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2014
Beste helpmij'ers,

Ik heb thuis een kapotte laptop liggen (exact deze: http://tweakers.net/pricewatch/236125/acer-aspire-8930g-644g32mn.html)
De laptop doet het qua hardware perfect, alleen het scherm is kapot (had hem in mijn tas zitten en er kwam een puntig object tegen het dichtgeklapte scherm aan.. het ziet er ongeveer zo uit: http://www.sevacall.com/blog/wp-content/uploads/2012/06/Repair-Cracked-Laptop-Screen-.png)
Ook zitten er bijvoorbeeld veel krassen op de achterkant van het scherm en de rest van de laptop, ik heb hem intensief gebruikt.
Ik heb de laptop destijds gekocht voor ongeveer 800 euro. De harde schijf heb ik nu in mijn hoofd pc zitten maar ik doe er verder niets mee dus die kan ik zo weer in de laptop stoppen.
Wat zou deze laptop nog waard zijn? En als ik hem zou willen verkopen, zou ik hem dan als defect of functioneel moeten verkopen?

Alvast bedankt.

a. Verkopen als defect. Scherm vervangen is (veel) duurder dan de waarde (zie b.)
b. Als het scherm nog goed was geweest had je er misschien nog < 100 euro voor gekregen (ik denk zelf aan ong. 70 tot 80 euro). Met kapot scherm is hij (in mijn ogen) nu helemaal niets meer waard.

Tijs.

Balen! Kan ik eventueel wel de ram ofzo nog verkopen voor een redelijke prijs of is dat 't niet waard?

In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord

Ik vermoed dat je voor de RAM totaal twee tientjes kunt krijgen (DDR3 S0-DIMM), wat ong. 50% is van de nieuwwaarde.
Je kunt de laptop nog gebruiken als uitwijk als een pc er mee ophoudt (i.c.m. een externe monitor), maar dan moet natuurlijk wel de harde schijf weer terug en het geheugen er in blijven. Of (met externe monitor aangesloten) voor 'slopers' zoals neefjes/nichtjes etc. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Denk dat ik 'm inderdaad maar zelf houd, altijd handig om een backup te hebben.

Bedankt voor alle (snelle) antwoorden:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan