Geschiedenis START>UITVOEREN wordt niet helemaal gewist.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mol
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Beste lezers,

Ondanks het aktiveren in 'Internet Opties' van:
'Cookies verwijderen'
'Bestanden verwijderen'
'Geschiedenis wissen'
en na gebruik van het programma CCleaner,
blijft in het invulvak van START>UITVOEREN één hardnekkige url terugkomen zodra ik "http://" invul, terwijl alle anderen wel zijn gewist.

Hoe kan ik ook die ene url wegkrijgen, dus hoe kan ik dat vak van UITVOEREN geschiedenis-vrij krijgen, buiten datgene wat ik al heb genoemd?
Bij voorbaat dank,
Mol

Als het echt hardnekkig is, kun je ook even Regedit opstarten en naar de volgende sleutel gaan:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RunMRU

Daar verwijder je dan alles behalve de standaard regel.

Vervolgens regedit afsluiten en even opnieuw opstarten. :)

EDIT: Sry, dit zijn alleen de programma's in de lijst en niet de URL's.

De URL's die in die lijst staan, staan in je index.dat file. (C:\documents and settings\gebruikersnaam\Local Settings\Geschiedenis\) = verborgen bestand/map

Je zou kunnen proberen om die te wissen. Eventueel met een tooltje, of anders even een tijdelijke gebruiker aanmaken. Je kunt nl niet je eigen index.dat wissen zolang je als die gebruiker bent ingelogd ;)

Mocht je index.dat gewist zijn en de URL nog steeds terugkomen, dan is er waarschijnlijk sprake van spyware.

Laatst bewerkt:
Eventueel kan je de url een andere naam geven in regedit, of wil je hem echt weghebben?
Kbdoel met andere naam geven, dat er ipv bv www.helpmij.nl en www.nu.nl komt te staan!

Aan XP_PC:
Laatste versie van CCleaner en de laatste versie van Disk Cleaner gedownload, beide een run laten maken, maar geen resultaat.
Als je wat met de url kan, wil ik je die wel geven.

Aan buick:
Op HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RunMRU
stond inderdaad alleen de standaard regel.
Ik moet maar even kijken of ik de inhoud van index.dat kan wissen, er zijn trouwens meer index.dat files als ik dat intyp bij 'zoeken'.

Ik denk ook aan spyware, maar met Ad-Aware en Spybot en SpywareBlaster en het AV-programma Avast is de url niet te verwijderen uit het vak 'UITVOEREN".

Alvast bedankt,
Mol.

Aan Friekiej:
O ja, dat vergeet ik helemaal, ik heb het hele register afgezocht naar trefwoorden die voorkomen in de url, maar ik vind niets, dus dáár de url een andere naam geven lukt ook niet.

Hier is ie dan:
http://gathering.tweakers.net

m.gr. Mol.

Laatst bewerkt:
De URL's komen ook niet in het register voor ;)

Je moet de index.dat hebben die aan jouw (windows)gebruikersnaam is gekoppeld.

Is je gebruikersnaam bv ' mol', dan moet je de index.dat hebben die hier staat:

C:\documents and settings\mol\Local Settings\Geschiedenis\History.IE5

Wel eerst even als een andere gebruiker inloggen (maak desnoods even een tijdelijke gebruiker aan), anders kun je hem niet wissen. ;)

Geplaatst door Mol
O ja, dat vergeet ik helemaal, ik heb het hele register afgezocht naar trefwoorden die voorkomen in de url, maar ik vind niets, dus dáár de url een andere naam geven lukt ook niet.
Hou maar op met zoeken. :D
Ik heb een paar maanden terug iets dergelijks gehad.
Zie dit topic op het ASO-forum.
Die stores.tomshardware.com/ kreeg ik met geen mogelijkheid weg uit Uitvoeren, terwijl hij uiteindelijk echt nergens meer op mijn computer te vinden was - niet in het register, niet in de register-backups, niet in de index.dat-bestanden en ook nergens op de harde schijf.
Het kon verder geen kwaad, dus ik heb het maar zo gelaten.
Momenteel is hij weg, maar dat komt doordat ik vorige week een schone installatie van Windows heb uitgevoerd.
Dus als je er met alle geweld vanaf wilt... :)

Guus.

En natuurlijk is al uitgevinkt Webadressen. In IE/Extra/Internet-opties, tabblad Inhoud, klik op AutoAanvullen? En ook: In IE/Extra/Internet-opties, tabblad Geavanceerd, blokje Surfen, In line AutoAanvullen uitvinken. Zet in het tabblad Algemeen de Geschiedenis op 0.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina
En natuurlijk is al uitgevinkt Webadressen. In IE/Extra/Internet-opties, tabblad Inhoud, klik op AutoAanvullen? En ook: In IE/Extra/Internet-opties, tabblad Geavanceerd, blokje Surfen, In line AutoAanvullen uitvinken. Zet in het tabblad Algemeen de Geschiedenis op 0.
Had ik ook allemaal zo staan, maar dat hielp niet.
RegCleaner, EasyCleaner, CCleaner, Spybot S & D en Ad-aware kregen die ene URL met z'n vijven ook niet weg.
En die tekst stores.tomshardware.com/ was dus uiteindelijk nergens op mijn computer meer te vinden - behalve in Uitvoeren. :D
Ook op andere forums heb ik hier geen verklaring voor kunnen vinden.

Guus.

Heel vreemd, ik heb er trouwens nog nooit last van gehad, moet toch een oplossing voor zijn?! Mogelijk komt onze register-expert Ton Kleinkramer weer eens langs. :confused:

Geplaatst door gezina
Mogelijk komt onze register-expert Ton Kleinkramer weer eens langs. :confused:
Benieuwd of die hier wat mee kan.
Geplaatst door guus abc op het ASO-forum

Ik heb eerst CCleaner gedraaid met Geschiedenis voor auto-aanvullen wissen aangevinkt. Daarna opnieuw opgestart. Register afgezocht - geen "tomshardware". User.dat afgezocht - geen "tomshardware". Hele harde schijf afgezocht op de tekst "tomshardware". Die werd nu aangetroffen in C:\Windows\Sysbckup\Rb000.cab, de laatst gemaakte registerkopie. Die kopie heb ik gewist (met Eraser, om er zeker van te zijn dat ie ook ECHT weg was).
Na opnieuw opstarten was "tomshardware" nergens meer te vinden - niet in het register, niet in user.dat, niet in een van de registerkopieën, niet op de rest van de C: schijf en ook niet op D: - mijn backup.
Maar die tekst "stores.tomshardware.com/" blijft verschijnen wanneer ik een S intyp bij Uitvoeren.
Guus.

Hij (de url) is weg uit het invulvak 'UITVOEREN'.

De tips van Gezina waren ook al uitgevoerd, maar er was 1 tip, n.l. zijn link naar een vorig topic. Daar had Buffy een link geplaatst naar dit programma.

De aanwijzingen van buffy letterlijk opgevolgd en ziedaar, na de herstart, een brandschoon invulvak van ''UITVOEREN', zonder plotseling opduikende mysterieuze urls.

Mijn dank aan:
XP_PC ( kon je nog wat met die url :) ),
buick,
Freakiej,
Guus abc,
Gezina,
en natuurlijk buffy.

m.gr. Mol

Laatst bewerkt:
Heb niet voor niks dat topic bij m'n favorieten gezet, er staan zeer nuttige tips in en in dit geval was die van Buffy dé oplosser, indeed...hulde! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan