geschikt moederbord ¿¿¿¿

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickymickey

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hoi allemaal,

Ik heb nu een Aopen moederbord type ax4g pro.
Via deze link kun je hem zien:
http://www.aopen.nl/AOEB-GPS/PIC/Products/images/MB/products/ax4gp-b.jpg

Via deze link krijg de spec.
http://www.aopen.nl/products_spec.aspx

Het is dus voor een pentium 4 2,4 Mhz socket 478.

Door een stommiteit van mezelf (heb het schoon gezogen met een stofzuiger :confused: dus vermoedelijk iets mee gezogen) is er iets niet goed met het mobo, alleen ik weet niet wat dus nu is mijn vraag welk mobo kan ik nieuw kopen ter vervanging van deze die ik nu heb.
Bedoel het wel zo dat ik de proccesor - Dimm (geheugen) kaartjes en de koeler op het nieuwe mobo kan gebruiken.
En als het niet teveel gevraagd is heb je enig idee wat de kosten ervan zijn?

In ieder geval heel erg bedankt alvast.

Groetjes,
Nickymickey.

Nooit gehoord dat een stofzuiger statische energie produceert en dat die je moederbord (en wellicht andere onderdelen) heeft gesloopt?

Zoveel nieuwe S468 moederborden zijn er niet meer, wellicht heb je meer geluk op markplaats of consorten.

Hoi Tha Devil.

Misschien kan het ook nog gebeurd zijn toen de laatste keer mijn pc uit/af sloeg omdat de voeding te heet werd. Ik weet het niet.
Het klopt dat er inderdaad niet veel meer van die mobo nieuw zijn.
Ik zal eens kijken op marktplaats ;).

Heel erg bedankt alvast voor je hulp/reactie.

Groetjes,
Nickymickey.

Nooit gehoord dat een stofzuiger statische energie produceert en dat die je moederbord (en wellicht andere onderdelen) heeft gesloopt?

Zoveel nieuwe S468 moederborden zijn er niet meer, wellicht heb je meer geluk op markplaats of consorten.

toch is het zo soms krijg ik zelfs een opdonder van de stofzuiger
vandaar dat ik altijd zeg gebruik een compressor of een paar busjes perslucht,
misschien dat ts een jumper heeft mee gezogen,

ik kan jullie garanderen dat ik geen jumper opgezogen heb
ook niets anders
heb de stofzuigerzak helemaal gemold en door zocht (zat gelukkig niet zo vol)
er zat helemaal niets in wat met de pc of mobo te maken heeft
dus misschien toch een opdonder gehad door of de stofzuiger (maar de pc stond zonder stroom) of doordat er toen de pc de laatste keer dat hij nog helemaal goed was (op de voeding na dan) een opdonder heeft gehad en er iets kapot of doorgebrand is op het mobo omdat hij in 1x uit/afsloeg

blijf toch doorzoeken en nogmaals many thanks

wil jullie toch ff op de hoogte houden
zoals ik nu net vernomen heb van een monteur (via telefoon) is het gleufje van de videokaart stuk
zal hoogstwaarschijnlijk een sluiting gemaakt hebben bij het uitspringen van de pc.
aangezien die monteur/persoon niet kan solderen heb ik inmiddels een adres gekregen waar ik vogende week ecxact hetzelfde mobo kan kopen in nieuwstaat.

toch allemaal bedankt nogmaals en zodra het probleem opgelost is laat ik dat zeker hier weten

groetjes,
nickymickey

hoi hoi allemaal,

daar ben ik weer
het probleem is tot zover opgelost dat er een nieuw mobo en videokaart nu ingebouwd is
dit omdat er enkele condensatoren waren gaan lekken op de mobo waardoor er sluiting is ontstaan in het AGP slot en in 1 PCI slot (die meteen na de AGP slot komt)
helaas werkt de pc nog niet goed maar ik heb in ieder geval weer beeld
het probleem dat nu is ontstaan is dat de pc netjes opstart tot het moment dat er gevraagd wordt of ik hem in veilige modus normale modus etc. wil opstarten (dit komt omdat hij de laatste keer niet goed afgesloten is dus)
zodra ik 1 van de mogelijkheden doe (maakt niet uit welke) start hij die modus maar net voordat het blauwe scherm met de gebruikers (zijn er 3) moet komen blijf ik een zwart scherm houden en loopt ie vast denk ik (om het zo maar te zeggen)
de aller eerste keer liep hij wel door en kon ik mijn gebruikersnaam aanklikken en toen opende hij ook mijn map maar kreeg toen de melding dat ik XP opnieuw moest aanmelden en evt. registreren (wat al gedaan is toen ik hem kocht want er staat nog steeds de originele XP op dus een legale)
had ook geen internet meer en dacht ik meld me af en probeer het opnieuw maar afmelden kon ik me toen, maar daarna niets meer zodat ik hem via de harde reset uit moest zetten
ik vermoedt dat dit komt omdat er een nieuw mobo in zit, het is wel hetzelfde mobo maar iets uitgebreider zoals niet 2 IDE maar 3 IDE en nu wel een SATA aansluiting enzo
heb de cd die bij het nieuwe mobo zit al geprobeerd maar hij start niet, de dvd/cd speler pakt hem wel want je hoord hem wel lopen als ik hem erin doe en het lampje brandt dan ook (dit denk ik omdat ik niet meer in mijn eigen map van de gebruiker kom)
dus aan 1 kant denk ik dat het een software probleem is maar aan de andere kant heb ik ook een vermoeden dat de proccesor misschien toch niet helemaal meer goed is (opdonder ofzo gehad ????) en dat hij daarom niet verder door loopt naar de gebruikers
als ik hem opstart krijg ik in eerste instantie wel het logo van AOpen (mobo) en daarna ook het zwarte scherm met de witte lettertjes dat hij gaat opstarten
daarna komt het zwarte scherm met niet goed afgesloten de laatste keer etc.
na aanklikken van 1 (maakt niet uit welke want hij doet bij alles hetzelfde) komt het zwarte scherm met Windows XP embleem erop daarna moet hij overgaan naar het blauwe scherm met de gebruikers wat hij na die 1x niet meer doet helaas.
weet iemand hier iets meer van????
nogmaals allemaal al heel erg bedankt voor alle hulp en ik hoop dat ik met jullie hulp dit laatste probleem (hoop ik dan het laatste ;) ) ook opgelost krijg

groetjes
nickymickey

PS. heb ook System Recovery gedaan en hij begint die wel maar als ik het zwarte scherm heb met alleen de tekst SYSTEM RECOVERY dan loopt ie ook vast (of stopt daar gewoon) en ik kan ik hem ook alleen maar via de harde reset de pc uitzetten.
en het mobo praat (LOL) als er iets niet goed is krijg ik de melding ATTENTION ..................... (en dan het probleem) maar dit doet hij ook niet dus ik weet daarom niet zeker of het wel de proccesor is

Laatst bewerkt:
Ik heb toch het gevoel dat je wel Windows geheel opnieuw zal moeten installeren. Met een nieuw Mobo zal je een nieuwe start moeten maken. Windows installeren, drivers voor Mobo, processor en natuurlijk ook de videokaart installeren en je bent weer in business.

En wellicht eerst op de een of andere manier de belangrijde gegevens van de harde schijf halen.

Ron

ja daar had ik ook al zitten denken
maar de zaak en monteur die ik gesproken heb en waar ik het mobo gekocht heb vertelde me dat ik dat niet hoefde te doen omdat ik hetzelfde mobo gekocht heb ook van hetzelfde merk als dat wat er eerst inzat
maar het zou dus wel kunnen maar dan moet ik helaas toch vragen hoe kan ik hem nu dus formateren?
zodat ik alles er opnieuw op kan zetten
heb alleen een diskette bij Windows XP gekregen toen ik hem kocht en geen CD of DVD met XP erop
dit ook omdat er vanuit de fabriek standaard die system recovery opstaat waardoor ik eigenlijk normaal alleen dat hoef te doen en alles weer in het beginstadium staat als toen ik hem kocht, maar de system recovery loopt ook vast
hopelijk kun je me helpen en alvast heel erg bedankt hiervoor

GR.
nickymickey

hoi hoi ben ik weer

het is me dus toch gelukt om 1 x in mijn XP te komen
heb de XP via telefoon toch geregistreerd gekregen en alles werkte prima op het internet dus na, deze is draadloos en ik dacht dat ga ik morgen (vandaag) dus doen
ik dus netjes mijn pc afsluiten zoals het hoort en kreeg ook mooi het scherm met Windows is aan het afsluiten................
maar na 2 uur was mijn pc nog steeds aan het afsluiten dus iets niet goed heb hem via de harde reset knop moeten uitzetten
toen ik hem toch weer aanzette had ik net als voordat ik XP opnieuw geregistreerd had weer het zwarte beeld tussen het XP logo van het het opstarten (op zwarte achtergrond) en het blauwe scherm van de gebruikers
ergens zit er dus toch nog iets niets goed
vandaag ga ik er verder mee aan de slag maar mochten er mensen zijn die dit probleem al eens eerder hebben meegemaakt hoor ik graag wat ik er eventueel aan kan doen
bij voorbaat dank in ieder geval

groetjes
nickymickey

ps. ik weet niet of ik hier met mijn probleem nog in het goede draadje zit aangezien ik toch denk dat het een software probleem is nu, dus bij deze dan mijn excuus hiervoor

hallo,

bij deze kan ik melden dat de problemen nu echt opgelost zijn ivm het mobo - beeld enz.
er werdt een conflict gemaakt met usb poorten en zodoende starte xp ook niet door
nu deze eruit zijn heb ik geen problemen meer, tenminste niet die ik allemaal al had
nu zijn er nog 2 problemen met de software nl.

1 nvcpl.dll is failed geeft die aan (heeft met de videokaart te maken maar weet nog niet hoe ik die foutmelding eruit krijg aangezien het een nieuwe videokaart is, nieuwe drivers heb ik geïnstalleerd via de cd met software die bij de aankoop erbij zit)

2 sw20.exe is ook een foutmelding (wat dit is weet ik nog niet maar ben er nog volop mee bezig)

mochten er mensen zijn die toch weten hoe ik van de 2 foutmeldingen af kan komen dan hoor ik dat natuurlijk heel graag

nogmaals heel erg bedankt allemaal

groetjes
nickymickey

hee ben ik weer,

heb inderdaad de drivers voor de videokaart opnieuw geïnstalleerd dus die 2 problemen zijn nu weg gelukkig
wel was er 1 bestandje van de orginele drivers geïnfecteerd tenminste dat gaf Avast virusscanner aan
heb dat bestand in de kluis gezet
heb een geforce 6200 nvidia kaart by the way
krijg nu alleen bij het opstarten rechtsonder bij de tijd het icoontje van de videokaart nl nvidia of zoiets en hij geeft aan dat er 1 iets niet kan draaien moet ergens iets 2 van hebben waar ik er dus maar 1 van heb zoals hij aangeeft het heeft iets met SLI te maken (zal denk ik met dat bestandje te maken hebben dat in die kluis zit ?????)
is ook helemaal niet zo erg
ik kan dat icoontje afsluiten
alles werkt gewoon perfect zoals het moet
mijn vraag is nog wel kan ik dat icoontje van nvidia rechtsonder bij de tijd niet helemaal uitschakelen zodat het ook niet meer weergegeven wordt rechtsonder met het opstarten?
ik gebruik het nooit dus het is ook niet nodig dat het elke keer mee opstart rechtsonder ik weet dat ik via uitvoeren bepaalde dingen kan uitschakelen tijdens het opstarten maar ik weet niet welke regel ik moet uitvinken zodat het icoontje niet meer rechtsonder tevoorschijn komt zodra xp opstart
heb inmiddels nog 2 andere problemen eruit gehaald nl. mijn dvd brander heeft in het apparaatbeheer een geel vraagteken
hij geeft aan dat het sturingprogramma niet in orde is
helaas weet ik zo niet meer welke brander ik heb zodat ik via internet de drivers ervoor kon opzoeken
ben daar dus ook nog mee bezig
en het andere probleem is dat mijn scanner niet meer erkend wordt
moet de twaindrivers er voor opnieuw installeren denk ik zo maar die moet ik ook nog opzoeken aangezien ik er in het verleden zeer veel problemen mee gehad heb om hem uberhaupt te kunnen laten draaien via xp
het is een canon flatbadscanner N670U
heb de drivers van de canonsite al geprobeerd maar het probleem zit in xp ik krijg hem daar niet erkend

in ieder geval al heel erg bedankt en ik blijf jullie hier op de hoogte houden ;-)
ooit heb ik mijn pc weer helemaal draaiende als voorheen (hoop ik ;-) )

groetjes,
nickymickey

Laatst bewerkt:
hoi hoi

we komen steeds dichter bij het einde ;)

heb de software voor mijn videokaart gedownload via de MSI site en geinstalleerd
hij geeft daar dezelfde melding aan (via Avast dan) dat er een Trojan in zit
toch lijkt me dit heel onwaarschijnlijk, heb tenslotte de originele cd met de software erbij en daar geeft hij hetzelfde aan, ik mag toch aannemen dat MSI deze software toch goed gecontroleerd heeft
heb dus Avast zo ingeschakeld dat hij de software van MSI niet meer meeneemt tijdens het opstarten enzo en nu is het probleem van mijn vga kaart helemaal opgelost

mijn scanner heb ik inmiddels ook terug
heel stom misschien maar ik heb hem in een andere usb poort gedaan en toen was het probleem meteen opgelost en xp erkend hem weer en hij werkt ook weer prima

heb alleen nog steeds een geel vraagteken in apparaatbeheer
deze staat bij: ............voor massaopslag
naar verder zoeken ben ik er inmiddels uit dat het idd mijn dvd brander is
hij geeft daar aan dat het stuurprogramma niet goed geïnstalleerd is ?????
het gekke is dat je GEEN software erbij krijgt omdat xp hem automatisch moet accepteren en installeren
voordat ik de problemen met mijn mobo had (er zit dus nu een nieuwe in maar van hetzelfde type en merk) werkte de brander perfect
heb al geprobeerd de drivers via google enzo te downloaden maar helaas is me dat nog niet gelukt
mijn brander is een:

Sony NEC 5170 A (black)

via de site van Sony zelf lukt het ook niet krijg wel mooi de gegevens te zien en als ik dan de link gebruik om naar de drivers te gaan krijg ik pagina niet weer te geven
heb mijn netwerkverbinding al gecontroleerd en die is tip top in orde
denk dat die site gewoon niet meer werkt helaas

het enige wat ik nog kan bedenken, buiten die drivers dan, is dat er op het nieuwe mobo 3 sleufjes zitten om de brander enzo aan te sluiten
1 blauwe waar de blauwe stekker ingaat net als op het oude mobo
1 zwarte waar ik nu de zwarte stekker van de brander in heb zitten zoals ook op het oude mobo
en 1 gele die nu niet gebruikt wordt aangezien ik die op het oude mobo ook niet had
dus nu twijfel ik of ik de kabel van mijn dvd brander niet in die gele sleuf moet doen???
ik zeg er wel bij tis maar een idee, ga nl. van alles bedenken wat er fout kan zijn/zitten

mocht iemand toch nog aan de drivers komen of hebben dan zou het geweldig zijn als die persoon me er verder mee kan helpen
ook als iemand een link/site weet waar ik wel de driver kan downloaden voor mijn brander zou super zijn.

nou dit was het weer eventjes van mijn kant uit en heb nu ff een "pitstop" voordat ik weer verder ga met mijn pc.

Toch allemaal heel erg bedankt, zonder jullie hulp was ik nooit zover al gekomen.

Toppie ;-).

Groetjes,
Nickymickey.

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

hij is weer helemaal op orde :thumb:
heb de kabels van de dvd brander een keer los gehaald en opnieuw aangesloten en toen was ie weer helemaal terug in xp
dus bij deze mag dit draadje dicht

heel heel erg bedankt allemaal voor alle hulp en hoe graag ik jullie ook weer snel hoop te spreken hoop ik toch dat ik voorlopig weer gewoon gebruik van mij pc kan maken zonder problemen.

Groetjes,
nickymickey:love:

Hoewel het op het einde een monoloog werd is het mooi dat het allemaal goed gekomen is :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan