Geschikt moederbord gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huppeldepup

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2005
Berichten
25
Ik heb het vermoeden dat mijn moederbord kapot is en ben dus op zoek naar een geschikt moederbord. Nu is mijn PC niet de jongste meer, waardoor het denk ik niet makkelijk is een geschikt moederbord te vinden. Bovendien heb ik echt geen verstand van dat soort dingen.

De specificaties van mijn PC zijn:
MSI k8N Neo-Platinum Ed. nForce 3 So 754
AMD Athlon64 3200+ 2.2GHz 512 Kb S 754
2x 512 MB DDR/400 PC3200 Kingston
MAXTOR DIAMONDMAX10 160 GB S-ATA
Club3D FX5200 256MB DVi TV-out
en verder natuurlijk cd-rom/dvd/behuizing.

Wat voor moederbord past hierbij?

Alvast bedankt voor iedereen die mij wil helpen.
 
Ik neem aan dat jij de rest van die spullen wilt behouden? In dat geval heb je een moederbord nodig dat eenzelfde aansluiting heeft als je processor. Bij jou is dat socket 754. Je RAM geheugen moet ook ondersteund worden. Jij hebt DDR400, en volgens de site van de computerwinkel, waar ik al deze gegevens vandaan haal, ondersteunen de volgende moederborden dit ook:

Asus K8V-VM
Asus K8V-X SE
Asus K8V-XE

Reken 45 euro voor de VM, en 35 euro voor de andere 2, bij een computerwinkel in Ridderkerk.

Optie 2 is een heel nieuw systeem. Kun je ons vertellen waar je de computer voor gebruikt en welke spellen je speelt? Dan kunnen wij (lees: de veel ervarenenere gebruiker en ik) adviseren over of dit systeem nog voldoet, en wat het nieuwe systeem zou kunnen gaan worden.

Tot slot: Wat is je budget voor deze hardwarewissel?
 
Wil inderdaad het liefst zoveel mogelijk behouden, omdat dat mij de goedkoopste optie lijkt. En mocht inderdaad toch blijken dat het moederbord niet het probleem is, dat ik niet teveel geld weggegooid heb.

Doe verder geen bijzondere dingen met mijn computer. Spellen speel ik niet. Voornamelijk internetten, muziek luisteren, verslagje maken etc. Niks bijzonders dus.

Mijn budget: zo min mogelijk. :D

Hoef ik trouwens niet naar de chipset te kijken? Heb geen idee waar dat mee te maken heeft. En past mijn videokaart op die moederborden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

Je zal alleen moeten opletten dat je een moederbord neemt met een agp videokaart aansluiting en de chipset maakt niet zoveel uit je moet denk ik toch een nieuwe windows installatie doen. Of als je nog een bord met een nVidia nForce3 chipset kan bekomen dan hoeftdat waarschijnlijk niet maar de de moederborden zijn dun gezaaid.
Deze bv.
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/92/4883/k8mm3-v.html
alleen een via chipset

Modag
 
Neem aan dat ik dan alleen een nieuwe windowsinstallatie hoef te doen, maar niet al mijn gegevens kwijt ben? Opnieuw windows installeren is niet echt een probleem.

Hoop alleen niet dat het iets anders is dan een kapot moederbord. Het zit namelijk zo:
De laatste keer dat de PC nog werkte, begonnen één voor één de USB-apparaten uit te vallen. Vervolgens viel de hele PC uit. Als ik hem nu aanzet, doet ie het een paar seconden, en valt dan weer uit. Er wordt ook niks op de monitor geprint. Dacht eerst dat het de voeding was, dus nieuwe behuizing en voeding gehaald (omdat voeding niet vervangbaar was). Daarna bleef ie alleen precies hetzelfde probleem houden. Heb zo'n beetje alles wat mogelijk is losgekoppeld, maar nog steeds blijf het probleem van uitvallen. Is dit echt een probleem van het moederbord? Het jammere is, dat op de meeste producten (van MSI) volgens mij 3 jaar garantie zit, maar dat gaat via de dealer. Heb die PC nog net geen 3 jaar geleden laten samenstellen door een webwinkel, die nu niet meer bestaat. Geen garantie dus voor mij.
 
Hoi,

Je zou een bios reset kunnen proberen.
Anders de pc zo kaal mogelijk proberen op te laten starten dus 1 gegeugen strip en hd + videokaart kijken wat hij dan doet anders ook nog proberen met alleen het andere geheugen stripje misschien wordt je daar wat wijzer mee .

En ja als je een schone (nieuwe) windows installatie doet ben je je gegevens kwijt maar misschien is er iemand in de buurt waar je jou hd even in de pc mag hangen om je gegevens over te zetten naar bv usb stick.

Modag
 
Heb een moederbord op marktplaats gezien, die interessant lijkt. Weet alleen niet of die bij de rest past. Het gaat om:

MSI K8N Neo-FSR


CPU
• Supports 64-bit AMD® Athlon™ 64 processor (Socket 754)
• Supports up to 3200+, 3400+, 3700+ or higher CPU
Chipset
• nVIDIA® nForce3 250Gb Chipset
- Supports Athlon™ 64 processor (Socket 754), 800MHz Hypertransport interface.
- Supports single memory channels, DDR 400/333/266 without ECC support.
- Supports external AGP 4X/8X
- Integrated Serial ATA interface: dual channel 4 S-ATA RAID controller and dual channel
ATA 133/100/66/33 master mode EIDE controller.
- Integrated an nVIDIA MAC for Gigabit LAN.
- Supports 8 high speed USB2.0 ports.
- AC'97 2.3 compliance.
Main Memory
• Supports 3 slots for 184-pin DDR SDRAM DIMM modules.
• Supports DDR 400/333/266.
• Supports a maximum memory size of 2GB for DDR400
• Supports a maximum memory size of 3GB for DDR333
Slots
• One AGP (Accelerated Graphics Port) 1.5V 4X/8X slot
• Five 32-bit v2.3 Master PCI bus slots (support 3.3v/5v PCI bus interface).
On-Board IDE/SATA
• An IDE controller on the nVIDIA nForce3 250Gb chipset provides IDE HDD/CD-ROM with PIO,
Bus Master and Ultra DMA133/100/66 operation modes.
- Can connect up to 4 IDE devices
• Support 2 S-ATA RAID controller and dual channel ATA 133/100/66/33 master mode EIDE controller.
Audio
• 7.1 channel audio codec RealTek ALC850.
- Compliance with AC97 v2.3 Spec.
- Meet PC2001 audio performance requirement.
LAN
• nVIDIA® nForce3 NV Gigabit LAN controller
- Integrated Fast Ethernet MAC and PHY in one chip.
- Supports 10Mb/s, 100Mb/s and 1000Mb/s auto-negotiation operation.
- Compliant with PCI v2.2.
- Supports ACPI Power Management.
On-Board Peripherals
On-Board Peripherals include:
- 1 floppy port supports 1 FDD with 360K, 720K, 1.2M, 1.44M and 2.88Mbytes
- 1 serial port
- 1 parallel port supports SPP/EPP/ECP mode
- 6 audio ports
- 8 USB 2.0 ports (Rear x 4 / Front x 4)
- 1 RJ45 LAN jack
BIOS
• The mainboard BIOS provides "Plug & Play" BIOS which detects the peripheral devices and
expansion cards of the board automatically.
• The mainboard provides a Desktop Management Interface(DMI) function which records your
mainboard specifications.
Dimension
• 30.5cm(L) x 24.5cm(W) ATX Form Factor
Mounting
• 9 mounting holes.

Kan iemand beoordelen of deze geschikt is voor bij de rest van mijn spullen?
 
Anyone? Mag dat ding voor mijn bod hebben, maar moet wel weten of die geschikt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan