Geschikt Moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riccarrdo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2009
Hey Luitjes,

Als eerste ben ik vrij nieuw op dit forum maar heb al verschillende malen antwoorden gekregen via het zoeken met google dus besloot mezelf maar te registreren.

Even het volgende, ik ben de laatste tijd bezig om te zoeken naar een nieuw moederbord. Dit moederbord doet z'n werk nog wel maar met oog op de toekomst is hij aan vervanging toe. Het gaat hier om een MSI P4M890 (Socket 775) die er vanaf begin af aan al in zat. Ik heb wat rondgekeken op de site van MSI en mij lijkt een P45 Neo2 FR een goede vervanging http://global.msi.eu/index.php?func=prodmbspec&maincat_no=1&cat2_no=170&cat3_no=&prod_no=1623#menu

Ik heb zelf weleens een andere voeding en videokaart geïnstalleerd maar een moederbord is nog iets nieuws. Mijn vraag is dan ook hoe ga je hiermee te werk met mijn systeem en waar moet ik op letten. Schroefjes los enzovoorts of eerst nog het e.e.a doen in de instellingen van de PC?

Windows XP Service Pack 3 Home Edition.
CPU: Intel Dual Core @ 1.86GHz
Fysiek Geheugen: DDR2 2x 512MB
Videokaart: Sapphire Radeon HD3870 Toxic Edition
Voeding: CoolerMaster M620 (620 W constant)

Voor meer info kunnen jullie mijn systeem checken.

Ik ben van plan om eerst het moederbord te installeren en even later wat upgrades uit te voeren (geheugen, cpu etc.) Volgens mij is het mogelijk om tijdelijk even alles over te zetten zoals geheugen wat er nu in zit en de CPU.

Mocht er verder nog wat ontbreken dan vul ik dat zo snel mogelijk aan.

Bij voorbaat dank

Ricardo.

Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

Je wilt tzt dus van alles gaan aanpassen.Koop je nu een bord dan zit je weer met je cpu en mem.
Is een zogenaamd upgrade setje niks voor je?

Deze mobo (nieuwe) kan Extreme, Quad en Dual aan dus zat er aan te denken om een Quad of op zijn minst een sterke Dual core erin te zetten. En qua geheugen is 1024MB (tegenwoordig niet veel) zeker niet omdat ik redelijk aan het multi-tasken ben en videobewerking (maar niet zeer groots), spellen moeten ook gewoon heel soepel kunnen draaien. Kortom een pc waar je voorlopig mee vooruit kan.

Met die upgrade sets ben ik helemaal niet bekend en vraag me af of dat veel voordeliger is als dat je het los koopt. Maar ik zal eens kijken of ik ergens een winkel of weet ik veel wat kan vinden die dergelijke upgrade setjes verkoopt.Misschien een ideetje daarover alvast?

Blijft mijn vraag alleen of er nou belangrijke dingen zijn waar je echt op moet letten met het vervangen. Heb zoiets gehoord dat je problemen kunt krijgen met een OEM versie of zoiets(?)

EDIT: De reden om mijn moederbord te vervangen is omdat er max. maar 2GB aan geheugen in kan. Qua CPU kan hij maximaal iets van 2.66GHz (dual core) hebben en dat is met oog op de toekomst nogal weinig plus dat hij soms behoorlijk stressed raakt vanwege het weinige geheugen.

Laatst bewerkt:
Blijft mijn vraag alleen of er nou belangrijke dingen zijn waar je echt op moet letten met het vervangen. Heb zoiets gehoord dat je problemen kunt krijgen met een OEM versie of zoiets(?)
/QUOTE]

Bedenk idd wel dat je je OS opnieuw zal moeten instaleren

Oke bedankt voor jullie snelle reacties :thumb:,
ik ga binnenkort even wat rekenwerk en vergelijken van die upgrade kit(s) en wat ik in gedachten had en dan zullen we zien wat het gaat worden. Wat betreft het herinstalleren van het OS: Is natuurlijk logisch als je erover nadenkt maar ik was het glad vergeten, maar heb nog een cd'tje leggen hier :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan