Geschikte laptop voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unia

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
47
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort opzoek naar een laptop en kwam er eentje tegen in de folder van Prijstopper (http://www.prijstopper.nl/aanbiedingen/wk10/ en dan de achterste pagina).
Het gaat om een Compaq (CQ61-405ED). Hier even een lijstje met hardware:
  • Processor: AMD Sempron M120
  • Video: ATI Radeon HD4200 (tot 1534MB shared)
  • 3GB RAM
Verder staat er niet veel in de folder. Ik heb een beetje rondgeneust op internet om te kijken of deze specificaties voldoen aan mijn eisen en voor een paar reviews, maar heb tot dusver nog niks gevonden, vandaar dat ik jullie hulp vraag.
Ik gebruik de laptop voor dagelijks gebruik; internetten, emailen, msn, video's/films kijken, muziekje luisteren, tekstverwerken en een beetje multitasken (zegmaar al het hiervoor genoemde tegelijkertijd.)
Graag zou ik op mijn nieuwe laptop ook wel een beetje willen gamen. De game hoeft er dan niet fantastisch uit te zien zoals met al die enorme videokaarten enzo, zolang de game er maar redelijk uitziet en ik hem kan spelen zonder haperingen.
Ik weet niet wie van jullie Linux gebruikt, maar daar heb je zo'n programmaatje voor allemaal leuke 3D-graphics etcetera, Compiz genaamd, graag zou ik die graphics ook willen gebruiken (De computer die ik nu heb ondersteund dat namelijk niet)

Mijn vraag aan jullie is dan natuurlijk of deze laptop hiervoor geschikt is; en of het uberhaupt wel een goede laptop is. Bij voorbaat dank,

Unia

PS: Mijn budget ligt rond de 500 euro.
EDIT:PPS: Het gamen is niet voor serieus gamen (daarvoor heb ik een Playstation 3) maar meer voor vervanging (als de Playstation 3 niet ter beschikking is (bijvoorbeeld op vakantie)) en om games een beetje uit te proberen; zoals ik al zei hoeft het er dus niet super mooi uit te zien; zolang ik het maar kan spelen!
 
Laatst bewerkt:
Over welke games praten we dan? Een laptop is hier namelijk niet echt geschikt voor.

Lage instellingen is mogelijk, maar je zal met nieuwere games weer in de problemen komen.

De processor in de compaq is ook niet je van het helaas (dit info staat overigens gewoon op de website van Compaq: De laptop

Wel even goed kijken, het is de tweede rij en dan de 405!
 
Over welke games praten we dan? Een laptop is hier namelijk niet echt geschikt voor.

Lage instellingen is mogelijk, maar je zal met nieuwere games weer in de problemen komen.

De processor in de compaq is ook niet je van het helaas (dit info staat overigens gewoon op de website van Compaq: De laptop

Wel even goed kijken, het is de tweede rij en dan de 405!

Tsja.. watvoor games.. beetje de games die inderdaad nu uitkomen ongeveer. Voorbeeld zou Call of Duty Modern Warfare 1 en 2 kunnen zijn, om maar iets te noemen. Zoals ik al zei hoeft het er niet perfect uit te zien zoals bij al die opgevoerde computers. (EDIT: De games zijn meer voor beetje tijdverdrijf en beetje uitproberen, voor serieus gamen heb ik een Playstation 3)Ik heb inderdaad gekeken op de website van Compaq, maar ik ben niet zo technisch ingesteld dus voor mij kon die website net zo goed Russisch zijn: Namen van videokaarten en processors zeggen me niks!

Bedankt voor je reactie in ieder geval, maar zal ik nou voor deze laptop gaan of even wachten tot ik een andere (betere?) tegenkom voor hetzelfde geld?
 
Laatst bewerkt:
Tja, persoonlijk zou ik als ik deze koop het gamen vergeten.

Wil ik echt gamen en in de toekomst ook nog nieuwere games, zal het budget zeker verdubbelt moeten worden. Probleem is dat een laptop moeilijk te upgraden is en als het kan erg duur.

Neem de eisen van mw2:
MINIMUM System Requirements
• Operating System: Windows XP, Vista or Windows 7
• CPU: Intel Pentium 4 3.2GHz / AMD 64 3200+ or better
• RAM: 512 MB on XP / 1 GB on Vista and Windows 7
• Graphics Card: 256 MB nVidia GeForce 6600GT / ATI Radeon 1600XT / or better Shader 3.0 video card
• DirectX: Microsoft DirectX 9.0c
• Sound card: 100% DirectX 9.0c compatible
• Hard Drive: 12 GB free space (33 GB of initial space if you are downloading it)

RECOMMENDED System Requirements
• CPU: 2.4 GHz dual core or better
• RAM: 1 GB on XP / 2 GB on Vista and Windows 7
• Graphics Card: nVidia GeForce 7800 / ATI Radeon X1800 / or better Shader 3.0 video card
• Co-op/Multiplayer Hosting: To host Co-op or MP matches, a 2 GHz dual-core or better processor is recommended

Wat je hierboven ziet staan is gebaseerd op een desktop pc en helaas kan je onderdelen niet 1 op 1 vergelijken met die van een laptop.

Op de laptop die je kiest zal het spel draaien, maar of de prestaties ok zijn is de vraag.

Ik zou dan toch wat oudere games gaan spelen als je persee deze laptop zou willen en het serieuze spelen dan inderdaad overlaten aan de ps3.
 
Dus wat dat betreft zou ik beter kunnen wachten op een aanbieding van een andere?

Ik heb, puur uit interesse, even op youtube gekeken en ik zie daar allemaal comments dat de laptop te heet wordt, sloom draait en dat de harde schijf kapot gaat. Voorbeeld:
i have had nothing but problem after problem and after problem with this goddamn thing.
first of all it was overheating REALLY BAD and then it started electrocuting me and the disk drive went out and the computer quits working after a little while and the battery won't hold a charge, terrible computer it's in the shop right now they may have to replace it with a new unit if it proves un fixable.

Mijn broer heeft ook gewacht op een aanbieding en daar een goed laptopje mee te pakken gekregen. Op zijn laptop draaien de games zoals ik ze graag zou willen; ik zal eens zoeken watvoor hardware hij heeft en dan kijken of ik iets kan vinden met ongeveer hetzelfde!

Tot die tijd, heeft iemand nog opmerkingen / suggesties etcetera?
 
Zijn laptop is inderdaad wel een stukje beter ja, als ik het zo zie.
Ik heb besloten om nog maar even te wachten, ik zoek nog even verder en hoop op een leuke aanbieding. In ieder geval bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan