• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geselecteerde cel markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim66

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
Graag wil ik de geselecteerde cel in een gekleurd werkblad accentueren. Het liefst door een duidelijke rand, eventueel door de cel van kleur te laten veranderen. Wel moet de kleur weer terugkeren naar de oorspronkelijke kleur bij het selecteren van een andere cel.
Het blad wordt beveiligd, natuurlijk exclusief de te selecteren cellen. Met de macro die ik gebruikt heb moet ik tevens celeigenschappen aanvinken om de macro te laten werken. In eerste instantie gaat het selecteren goed, echter bij opslaan en opnieuw openen worden ook beveiligde cellen gekleurd in de oorspronkelijke kleur van de te selecteren cellen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Het liefst een methode om de geselecteerde cel met een dikke rand te omgeven.
P.S. De beveiliging in het meegestuurde bestand bevat geen wachtwoord.

Bijlagen

Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
    ActiveSheet.UsedRange.Interior.ColorIndex = xlNone
    Target.Interior.ColorIndex = 3
End Sub

Heeft u de moeite gedaan om in eerdere topics een antwoord te vinden?

Bvb. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=496525

Zoals je misschien kunt zien in de het bijgeleverde bestandje heb ik dat inderdaad gedaan. Maar de code (macro) die ik iets aangepast heb (om te voorkomen dat de geselecteerde cel na het deselecteren wit werd in plaats van weer geel), werkt in een beveiligd werkblad niet goed na opnieuw openen na eerst afgesloten te hebben. Vandaar mijn vraag.

Met vriendelijke groet,

Wim

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
    ActiveSheet.UsedRange.Interior.ColorIndex = xlNone
    Target.Interior.ColorIndex = 3
End Sub

Hallo Jacques,

Heb deze code al in iets aangepaste vorm gebruikt. (zie reactie op Wigi) heb alleen het stukje "xlNone" vervangen door "6" om de originele gele kleur van deze cellen weer terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Wim

Laatst bewerkt:
aanvullende vraag

Mijn idee is dat de fout in het volgende stukje zit: ActiveSheet.UsedRange.Interior.ColorIndex

Is het mogelijk om de cellen waarvoor de code (zie code geleverd door Jacques) geldt nader te definiëren? De cellen in het doelformulier (dus niet het bijgeleverde excelbestand om het probleem uit te leggen) liggen uit elkaar. Ook geld het niet voor alle werkbladen.

Ik ben geen deskundige op dit gebied (ik hobby er een beetje op los, maar heb verder geen enkele computer achtergrond) maar hoop dat er iemand is die me hiermee verder kan helpen. Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan