• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geselecteerde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
552
in een andere topic las ik iets soortgelijk, maar mijn vraag moet volgens mij zeker mogelijk zijn in excel 2003/2007:

is er een formule die ervoor zorgt dat de geselecteerde cel in een andere cel wordt gedupliceerd? maar na het aanklikken van een nieuw cel gewoon verdwijnt (overschreven wordt door de nieuwe geselecteerde cel)


bedankt!
 
Als ik je goed begrijp dan zal je daar VBA voor nodig hebben, wat niet mijn sterkste punt is.
 
Daar heb je inderdaad VBA bij nodig. Plaats dit blokje in je VBE in de Sheet-module van het blad waar de code z'n werk moet doen.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

    If Target.Cells.Count > 1 Then
        Range("A1").Value = ""
    Else
        Range("A1").Value = Target.Value
    End If

End Sub
Cel A1 zal bij een enkel geselecteerde cel de waarde van die cel tonen. Let op! Met gebruik van deze code wordt de UNDO uitgeschakeld!

Groet, Leo
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je inderdaad VBA bij nodig. Plaats dit blokje in je VBE in de Sheet-module van het blad waar de code z'n werk moet doen.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

    If Target.Cells.Count > 1 Then
        Range("A1").Value = ""
    Else
        Range("A1").Value = Target.Value
    End If

End Sub
Cel A1 zal bij een enkel geselecteerde cel de waarde van die cel tonen. Let op! Met gebruik van deze code wordt de UNDO uitgeschakeld!

Groet, Leo


tx!!
 


pure nieuwsgierigheid: waarvoor staat dit:


If Target.Cells.Count > 1 Then
Range("A1").Value = ""

wil dat zeggen dat als de geselecterde cel meer dan 1 charakter bevat, that het dan niet wordt weergegeven? of hoe moet ik dat lezen.. ik probeer die VBA t begrijpen :)
 
pure nieuwsgierigheid: waarvoor staat dit:


If Target.Cells.Count > 1 Then
Range("A1").Value = ""

wil dat zeggen dat als de geselecterde cel meer dan 1 charakter bevat, that het dan niet wordt weergegeven? of hoe moet ik dat lezen.. ik probeer die VBA t begrijpen :)
Als er meer dan 1 cel is geselecteerd dan laat je niets zien.
 
Als de vraag is opgelost, dan graag de status op "opgelost" zetten.
 
Dan lijkt mij
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If not Isarray(Target) Then Range("A1").Value = Target.Value
End Sub
voldoende
 
Laatst bewerkt:
Dan lijkt mij
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If not Isarray(Target) Then Range("A1").Value = Target.Value
End Sub
voldoende


is het mogelijk om deze VBA code uitte breiden als volgt:

een vertical search doen van de geselecteerde cel in een bepaalde range ? Dus een soort VLOOKUP van de geselecteerde cel?

bedankt!
 
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If not Isarray(Target) Then Range("A1").Value = Evaluate("Vlookup(target,F4:K30,3)")
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If not Isarray(Target) Then Range("A1").Value = Evaluate("Vlookup(target,F4:K30,3)")
End Sub


dit werkt precies niet? ik heb de range aangepast voor mijn range.. moet ik mss VERT.ZOEKEN nemen omdat ik een nl versie van excel heb? al lijkt mij dat niet nodig in VBA?
 
dit werkt precies niet? ik heb de range aangepast voor mijn range.. moet ik mss VERT.ZOEKEN nemen omdat ik een nl versie van excel heb? al lijkt mij dat niet nodig in VBA?
Ik weet niet zo heel veel van VBA, maar ik weet wel dat in VBA alles in het engels moet.
 
Ik weet er iets meer van :D

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

    If Target.Cells.Count = 1 Then Range("A1").Value = Evaluate("VLOOKUP(""" & Target.Value & """,F4:K30,3,FALSE)")
    
End Sub

Wigi
 
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  If not Isarray(Target) Then Range("A1").Value = Evaluate("Vlookup(" & target.address & ",F4:K30,3)")
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan