• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geselecteerde datum accentueren in monthview

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Mensen,

Ik heb een vraag over de calander in een userform. Ik gebruik de monthview om een datum te selecteren in een userform. Wanneer ik echter op een bepaalde dag klik wordt deze niet geaccentueerd en kun je dus niet zien op welke datum je geklikt hebt. hij werkt verder wel helemaal goed. Weet iemand hoe ik de aangeklikte dag ook kan laten accentueren in de monthview kalender op een userform?

Mvg, Ronald

Ronald,
Montview wordt niet meer ondersteund in Office 2010 dus kan je niet verder helpen, maar heb wel een mooi progje wat gemaakt is door SNB.
Misschien heb je er wat aan...

Bijlagen

Hmmm... Ik heb nog even wat dingetjes geprobeerd, maar de monthview werkt in mijn Excel 2010 (professional) prima voor het selecteren van een datum en deze wegschrijven naar en plek op een werkblad.

Weet nu ook hoe ik de datum die aangeklikt is ook geaccentueerd kan maken. Dit is namelijk gekoppeld aan de "TitleBackColor". Wanneer je deze veranderd wordt ook de kleur waarmee de geselecteerde datum wordt geaccentueerd veranderd. Deze staat standaard ingesteld op een kleur die bijna exact hetzelfde is als de achtergrondkleur in de kalender zelf waardoor het lijkt alsof de geselecteerde datum niet geaccentueerd wordt.

Mvg, Ronald

Ronald,
Mag ik zo vrij zijn om een voorbeeldje hiervan te krijgen (Montview)???

Er staat in mijn excel:

Product geactiveerd
Microsoft Office Professional Plus 2010
Dit product bevat Microsoft Acces enz... enz...

Maar ik kan Acces eigenlijk nergens op mijn computer vinden.... en ik gebruik het ook nooit...
Maar als ik acces op mijn pc heb staan zou hij het dus wel doen?

Oke ik weet genoeg :)
Dan heb je in ieder geval de besturingselementen van Acces waar Microsoft MonthPicker deel van uitmaakt...
Je hoeft geen Acces geinstalleerd hebben staan, als de besturingselementen maar geinstalleerd zijn en in dit geval is dat zo. Anders zou ie het ook niet doen :P

Thanx!

ok dan, in ieder geval kan ik nu de geselecteerde datum laten accentueren... wel irritant dat je de kleur waarmee geaccentueerd wordt niet apart kan bepalen...

Thnx Spaarie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan