• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geselecteerde kolommen delen in een Excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijnbm

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Goeieavond,

Ik houd in Excel een cliëntenoverzicht bij dat ik wil delen met een collega. Er staan echter kolommen tussen die ik niet wil delen.
Hoe kan ik een selectie van kolommen zichtbaar maken voor mijn collega zonder b.v. een kopie bestand te maken waar ik een deel van de gegevens zet?

Dank alvast!

maak er een pdf van of zoals je zegt een excluvieve copy met die 2 kolommen, want enkel die tussenliggende kolommen verbergen, dat helft niet, dat is altijd te omzeilen.

Verberg de kolommen(selecteer de kolommen, rechter muisknop, verbergen) en beveilig het werkblad met een wachtwoord (Controleren, Blad beveiligen).

Echt waar?
Misschien kun je iets doen met gezichtsherkenning zodat Excel jou de verborgen kolommen wel toont en een ander niet.

Nou vooruit, ik wil ook niet de ***ligste zijn. Bijgaand een voorbeeld hoe je het zou kunnen aanpakken.
Klik op AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en kies "Verberg".
Om de verborgen kolommen weer zichtbaar te maken kies "Toon" en geef het wachtwoord op, en dat is "geheim", zonder de aanhalingstekens.
Het wachtwoord op het VBA-project is hetzelfde.
Maak je geen illusies, het wachtwoord op het VBA-project is vrij eenvoudig te kraken, maar voor een rudimentaire bescherming voldoet het.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan