Geselecteerde record uit subformulier kopi�ren naar vier tekstboxen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Boeah
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Boeah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Dag mensen,

Ik ben bezig met een database voor mijn vader. Het gaat om een boekendatabase. Nu heb ik een formulier, gebaseerd op de tabel 'Boeken', waarop verschillende dingen ingevuld kunnen worden, zoals titel, datum van uitgave etc. Ook heb ik vier tekstboxen over de auteur: voornaam, initialen, achternaam en tussenvoegsels.

In dit formulier zit ook een subformulier, 'aangedreven' door een query die (weer) uit de tabel 'Boeken' de vier velden over de auteur haalt: voornaam, initialen, tussenvoegsels en achternaam. Mijn idee was om d.m.v. een zoekfunctie een schrijver te selecteren en dan met een druk op de knop de vier velden over de schrijver in te vullen in het hoofdformulier. Welnu, die zoekfunctie is er en werkt. Het geselecteerde record kopiëren en plakken in het hoofdformulier is me echter nog niet gelukt.

Kan iemand mij helpen?

Volgens mij heb je dat ook helemaal niet nodig; ik neem aan dat je de auteur opzoekt m.b.v. een keuzelijst (met invoervak)? Als dat zo is, kun je heel simpel de (ontbrekende) velden [voornaam], [initialen], [tussenvoegsels] en [achternaam] toevoegen aan de Rijbron van de keuzelijst. Vervolgens kun je met een gebeurtenis <Na bijwerken> van die keuzelijst de tekstvelden vullen:

Code:
Sub cboAuteur_AfterUpdate()
     Me.txtAuteurVoornaam = Me.cboAuteur.Column(1)
     Me.txtAuteurInitialen = Me.cboAuteur.Column(2)
     Me.txtAuteurTussenvoegsel = Me.cboAuteur.Column(3)
     Me.txtAuteurAchternaam = Me.cboAuteur.Column(4)
End Sub

Hierbij ga ik er voor het gemak even vanuit dat de velden met extra gegevens vanaf kolom 2 in het queryraster staan; Access ziet de eerste kolom namelijk als kolom 0. Nu veranderen elke keer als je een andere auteur kiest, de gegevens netjes mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan