• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geselecteerde rij verplaatsen naar ander tabblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter DZP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DZP

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Is het mogelijk om een geselecteerde rij uit het tweede tabblad bovenaan in het eerste tabblad te plakken (hieronder staan dus meer rijen) en daarna de rij op het tweede blad te verwijderen via vba??

Zie zip :shocked:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zet in cel a2 een teken (cijfer, letter), wat je verbergt door bij de celeigenschappen in het tabblad Getal optie Aangepast de tekens ;;; in te geven.
Plak onderstaande code in een module en maak een knop aan waar je de macro aan toewijst

Code:
Sub Verplaatsen()
Sheets("Archief TW").Range("A" & ActiveCell.Row, Range("E" & ActiveCell.Row)).Copy Sheets("InvoerTW").Range("A1").End(xlDown).Offset(1, 0)
Sheets("Archief TW").Range("A" & ActiveCell.Row).EntireRow.Delete
End Sub/CODE]

Groeten,

M.

Aanvulling:

Je dient in het tabblad Archief TW op een gevulde cel in kolom A te gaan staan, en dan de macro laten draaien.
Ik weet niet of het zo de bedoeling is, maar dat hoor ik dan wel.

Groeten,

M.

Ja, het lijkt er zo op maar ik wil graag de nieuwe rij op het tweede blad bovenaan hebben staan en de andere rijen die al op dat blad staan moeten dan 1 rij naar beneden oftewel het archief moet behouden blijven en aan de bovenkant worden aangevuld !!

Probeer deze eens

Mvg

Rudi

Bijlagen

Werkt helaas niet bij mij !

In de bijlage kun je zien wat ik tot nu toe bij elkaar heb gesprokkeld.

Probeer het maar eens (eerst een gevulde cel activeren) !!

(Macro staat achter InvoerTW)

Ik wil dus graag een willekeurige regel van het tabblad "InvoerTW" verplaatsen naar de bovenste regel (of de tweede bijv.) van het tabblad "ArchiefTW" zonder dat die regel overschreven wordt zodat ik de rest van het archief kan blijven behouden.

Het selecteren en het verplaatsen naar de onderkant is gelukt maar ik wil graag de nieuwe regel aan de bovenkant van het archief hebben !!

Bijlagen

Het correct formuleren van een vraag is al het halve werk. in je eerste post spreek je van kopieëren van blad2 naar blad1. Nu plotseling ga je bladnamen gebruiken en blijkt dat het van blad1 naar blad2 moet(wat ik al halvelings verwachtte, maar ja). Uiteraard werkt de macro dan niet naar behoren.
Deze had je met een minimum aan VBA-kennis toch wel zelf kunnen aanpassen.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat van het juist formuleren, daar heb je gelijk in maar ik wou het duidelijker omschrijven. Jouw formule had ik omgebouwd, het werkte niet naar behoren (ik denk even te simpel voor mijn probleem).

Nu ik dat van jouw heb geprobeerd, lukt het nog niet vanwege het volgende:

Bij jouw moet ik een cel activeren in kolom A om de eerste 6 kolommen van die rij te kunnen verplaatsen, maar, ik wil graag op een willekeurige cel in een rij gaan staan en dan die hele rij verplaatsen en daarna die rij verwijderen. Dit lukt dus in deze bijlage maar ik wil graag die nieuwe rij aan de bovenkant (van het tabblad ArchiefTW) hebben staan en niet aan de onderkant !!

Bijlagen

Hiermee zal het wel lukken.

Laatst bewerkt:
Allen bedankt voor uw energie en ik heb de oplossing (voor mij) in de bijlage gezet !!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
of
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  Application.ScreenUpdating = False
  With Selection
    If Intersect(.Cells, Rows(1)) Is Nothing And .Cells(1).Value <> "" And .Cells.Count = 1 Then
      Sheets("ArchiefTW").Rows(1).Insert
      Sheets("InvoerTW").UsedRange.Rows(.Row).Copy Sheets("ArchiefTW").Range("A1")
      .EntireRow.Delete
    Else
      MsgBox "kies 1 cel met gegevens in kolom A", , "Kleine les"
    End If
  End With
  Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan