geselecteerde tekst verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jong.braster

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Wanneer ik in Word 2003 tekst selecteer en klik op "Delet" dan wordt de tekst niet verwijderd. Pas als ik op "Y" klik wordt de tekst verwijderd. Dit is lastig.
Na veel zoeken en instellen heb ik niets gevonden.
Hoe kan ik Word zodanig instellen dat hij de geselecteerde tekst direct verwijderd na "Delet"

Henk,

Vreemd, in mijn 2003 gebeurt dit niet. Heb gezocht in Extra - opties en vind daar ook niets. Is dit een netwerkprogramma zodat een systeembeheerder iets kan hebben veranderd?

Hallo Rob,

Ik zit niet op een netwerk.
Het gebeurt bij het verwijderen van een geselecteerd onderdeel. Tekst maar ook lijnen of een tekstvak etc, eigenlijk alles wat geselecteerd staat.
Normale tekst, die niet geselecteerd staat kan ik normaal verwijderen met "Delet" en "Backspace" .
Lijnen en vakken kan je echter niet verwijderen zonder dat ze geselecteerd zijn.

selecteer wat je weg wilt halen en druk gewoon backspace
gr. elsk

Hallo Elsk,

Heel goed, het werkt perfect. Bedankt.
Ik heb echter de indruk dat niet iedereen dit probleem kent.
Heeft iedereen dit in Word 2003?, weet je dat.

groetjes

tekst selecteren en weghalen

Beste Henk

Volgens mij is dit bij de meeste computergebruikers wel bekend hoor.
Nog iets:
Als je bijna de gehele zin wilt weghalen en je wilt een woord tussen de regels door behouden:
Dan selecteer je; dit kan bij bewerken-selecteren, of je kunt door éérst de ctrl knop in te houden en daarna je linker muisknop in te drukken) dáárna je vinger van de ctrl toets afhalen (dan blijft de tekst blauw geselecteerd), dan houd je éérst de shift toets in en klik dan met je linker muisknop op het woord wat je wilt behouden, dan wordt de selectie voor het deel wat je wilt behouden opgeheven.
(Druk je iets te veel weg, blijf de toets shift vasthouden en toets nogmaals op het woord, dan selecteert ie opnieuw.)

Succes, groet Els

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan