Geslicede website door klant aanpasbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanTitus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Goedemorgen,

Ik heb een klein vraagje over het maken van een website.
Ik ben bezig in photoshop met een website die ik op het einde ga slicen en dan ga importeren in dreamweaver.
Mijn vraag luid: als mijn site af is hoe kan ik het dan voor elkaar krijgen dat mijn klant het 1 en andere ook aan kan passen?

Alvast bedankt,

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste "JanTitus"

Welkom op Helpmij :)

Het is gebruikelijk een titel in te vullen welke je probleem omschrijft.
Aan "Vraagje" kunnen andere gebruikers niet echt afleiden wat je exact vraagt :)

Om die reden heb ik de titel aangepast.

Succes met je vraag :thumb:

@Tha Devil

Sorry je hebt helemaal gelijk bedankt voor het aanpassen van de naam (Y)

Groeten,

De makkelijkste manier om je klant wat aan te laten passen is waarschijnlijk om gebruik te maken van een Content Management Systeem.

Uiteindelijk is het natuurlijk vooral belangrijk van wat je klant precies zelf aan moet kunnen passen. Gaat het hier om teksten op de pagina, of om de layout zelf?

Bedankt voor snelle reactie frats.
Het gaat hier om tekst en ook een afbeelding zelf in te voegen.

Groeten

Ik ben bezig in photoshop met een website die ik op het einde ga slicen en dan ga importeren in dreamweaver.
Totdat je er uit bent met een CMS-oplossing, zou ik de photoshop-slice-dreamweaver activiteiten even op de parkeerplank leggen, want het is nog maar helemaal de vraag of dat op die manier in een CMS gestopt kan worden.

Los hiervan nog de kanttekeningen:
  • Slicen en importeren in Dreamweaver kan een riskante bezigheid zijn, als je niet heel precies weet wat je doet. En als je wel weet wat je doet, kan je in 10 van de 10 gevallen beter zelf de achtergrond(en) in stukjes knippen en met css arrangeren, dan dat automatisch door PS/DW te laten doen.
  • DW zet de plakjes dan namelijk in een tabel; in 9,88 van de 10 gevallen gaat het dan mis als de content van een tabelcel aangepast moet worden (of als de bezoeker een grotere lettergrootte verkiest, enz.).
  • Ander DW-nadeel, zeker als je met de zg. Dreamweaver-templates werkt, is dat de site niet makkelijk van buiten af aan te passen is. Daar heeft de klant óók Dreamweaver voor nodig, of het kan geloof ik ook in Adobe Contribute CS5 (€ 240,-).
  • Of de klant moet een goed inzicht in html en css hebben, dan kan het voor nop met een FTP uploader als FileZilla.
Je ziet, ik ben niet zo'n geweldige DW-fan! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan