Gesloten porten waardoor online spelen onmogelijk is

Status
Niet open voor verdere reacties.

SourisDT

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2013
Beste forumgebruikers,

Onlangs hebben we een nieuwe router aangeschaft (TP-Link TLWR2543ND), sindsdien kan ik niet meer online spelen.
Het is dan niet mogelijk om met een server te verbinden.

Internetten, streamen en downloaden gaat allemaal vlekkeloos, dus na lang het internet doorzoeken, vermoed ik zelf dat het aan de porten ligt.
Ik weet echter niet precies hoe ik deze porten moet openen, als het hieraan zou liggen.

Bovendien weet ik niet waar ik het in zou moeten voeren, onze meterkast setup ziet er namelijk als volgt uit:

Grondkabel => TP-Link => Alle computer / Thompson Speedtouch 570
Uiteraard hebben beide apparaten een eigen IP adres, misschien is het handig deze te benoemen.
TP-Link = IP1
Speedtouch = IP2

Met deze site heb ik gekeken of bijvoorbeeld port 80 op één van de twee IP's open is, beide negatief.

Ik kan me goed redden met computers, maar hardware als dit en porten openen e.d. gaat me de pet te boven.
Dus ik hoop echt dat iemand mij hier uit de brand kan helpen.
Het gaat om een ADSL verbinding als ik het goed heb. In ieder geval geen glasvezel.

Alvast bedankt,

Steven

Porten moeten in de router geopend worden. Om in de router te komen moet je in je webbrowser je standaard gateway invoeren, om deze te vinden ga je naar uitvoeren => Cmd => ipconfig
Nu moet er ingelogd worden, meestal zijn de gebruikersnaam en wachtwoord beide "admin".
Als je in de router bent ingelogd ga je naar "Advanced Setup" of iets wat daar op lijkt. (verschillend per router)
Druk nu op port forwarding en je kan de gewenste porten openen.

Jouw probleem heeft een vriend van mij ook onlangs gehad, en dat heb ik toen opgelost door (heel simpel) de Windows firewall uit te schakelen. Werkt dat niet, probeer dan de firewall van je virusscanner. Vergeet ze later niet aan te zetten!

- Stijn

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb het via de standaard gateway geprobeerd, en heb toen het volgende gedaan:
2ypisns.png

Ik was niet zeker of ik "port triggering" moet gebruiken, of "virtual servers".
Het venster van "virtual servers" ziet er als volgt uit:

34q8eth.png

Hier heb ik nog niets geprobeerd, omdat ik niet precies weet wat ik moet invoeren..

Steven

Is hier niemand die dit probleem kan oplossen? .. :(

Laatst bewerkt:
Hallo Steven,

Jawel er zal hier vast wel iemand zijn die dat probleem kan oplossen.

Online spellen hebben het inderdaad graag dat de poorten bij jou die de game-servers als hun service poorten gebruiken op het internet zichtbaar zijn en open staan.
Welke poorten dat moeten zijn, dat is vaak verschillend per online-spel.
Je zou even moeten kijken om welk spel of spellen het gaat en welke poorten daarvoor open moeten staan.

Poort 80 is de standaard HTTP poort en die zou normaal gefilterd moeten zijn zodat hij als het ware min of meer wel open is maar niet zichtbaar is op het internet.
Dat is om security redenen en vandaar dat die test van jou link in je eerste post ook negatief is.

Een poort of poorten open zetten (port forwarding) dat doe je bij een router met de optie als Virtual Servers.
Dat gaat dan als, geeft het data verkeer van de service poort/poorten rechtstreeks door aan de zelfde internal poort/poorten naar het IP-adres van jou computer met de protocol TCP en/of UDP door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan