Mediaplayer

marbo2

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Ik heb een oude mediaplayer, ACRyan.
Nu is deze overleden en zoek ik er een die ook alle bestandsformaten afspeelt binnen het netwerk, films staan op NAS server.

Iemand enig idee welke mediaplayer dit kan?

Start een DLNA server op je NAS en installeer dan de VLC Mediaplayer app op je TV.
Dan kan je alles afspelen zonder extra hardware.

Heb je liever een hardware speler, dan heb ik een Mede8or MED600X3D te koop:

Werkt hier helaas niet erg stabiel met VLC.

Bestaan er geen nieuwe netwerk mediaspelers meer?

Hoe oud is die MED600X3D en wat wil je ervoor hebben?

Ik denk niet dat er nog mediaplayers zoals de AC Ryan en de Mede8er nieuw te koop zijn.
Mijn Mede8er heeft inmiddels een andere eigenaar.

Zelf heb ik op mijn NAS, waar ook m'n films en series op staan, de Plex Media Server geïnstalleerd en ingericht. Daarnaast heb ik de Google TV Streamer aangeschaft en er de Plex Client app op geïnstalleerd.
Ik heb er twee. Eentje voor de TV in de woonkamer en eentje voor de TV in m'n gameroom.
Werkt erg fijn vind ik en kan ook buitenshuis, in bijvoorbeeld een hotel of bij vrienden, de films en series van mijn NAS streamen op een TV, telefoon, laptop of tablet.

Plex:

Google TV Streamer:

Laatst bewerkt:
Ikzelf ben fan van Twonkymedia. Plex is zo'n log programma zonder duidelijke workflow, en barst van de onduidelijkheden. Twonkymedia is lekker lichtgewicht, en heeft zich al bewezen met enkele terabytes aan muziek, films en foto's.

Er zit geen webinterface bij met je galerij aan multimedia. Dus je moet wel een mediacliënt hebben. Ikzelf gebruik weer Kodi.

Ieder z'n ervaring dus.
Ik gebruik Plex al jaren met veel plezier :)

Terug
Bovenaan Onderaan