gespleten beeldscherm op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

s2012

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2006
Hoi,

kan iemand mij helpen.
Onlangs startte ik mijn laptop op en heb ik ineens een horizontaal split screen. Alles aan de pc doet het nog, alleen het beeldscherm lijkt aan kwaliteit nog maar voor de helft te zijn. Dit laatste is moeilijk te omschrijven, maar het is alsof je hem op een helemaal verkeerde modi hebt staan.

Het kan volgens mij niet aan de software liggen omdat hij in de bios ook al een gespleten beeldscherm weergeeft.
Kan het misschien eraan liggen dat de laptop vaker (gem. 1 keer per week) uit is gesprongen vanwege een lege accu? Het systeem gaf nog voordat hij zo raar ging doen aan dat de adapter vervangen moest worden. Zou het zo simpel zijn om dan een nieuwe accu te kopen (dat is toch wat hij bedoelt met adapter)? Als ik het kon probeerde ik het wel, maar heb niet zoveel geld om er eentje zomaar te kopen dus moet ik het wel zeker weten.

probeer er is een ander beeldscherm op aan te sluiten en dan kijken of het nog zo is

brauheist, heb helaas op de laptop alleen 4 usb, 1 hdmi en een dvi aansluiting. Mijn andere beeldscherm kan ik dus niet hierop aansluiten.

oo da's jammer ik denk dat het aan de hardware ligt van je laptop is er een keer iets wilds mee gebeurt?

Nee, integendeel zelfs ben/was er heel zuinig op. De laptop heeft wel altijd een probleem gehad met de accu die nooit langer dan 10 minuten zonder netstroom kon. Mijn vriendin vergat wel regelmatig de stekker erin te steken waardoor hij dus vaker ineens uitviel, lijkt me ook niet erg gezond voor de hardware.
Moet ik haar nu boos gaan aankijken of denk je dat het daar wellicht niet mee te maken heeft?
I.i.g. denk je dus dat er iets kapot is dat vervangen zou moeten worden, in dat geval moet ik op zoek naar een beunhaas.

het zou wel niet aan de accu liggen denk ik dan ik denk dat er iets vervangen moet worden.

batterij plat doordat hij constant op netstroom heeft gewerkt terwijl de batterij in laptop zat.

- haal eens je batterij eruit enkel op netstroom dus
- beeld gesplitst is vanaf de laptop aanstaat?
- als pc 20min aanstaat nog steeds half beeld?
- er bestaan omvormers om van dvi naar vga te gaan..

Vermoedelijk is op extern beeldscherm niets te zien dus zal uw tft-panel moeten vervangen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan