• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gestapelde grafiek meedere y waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeppiebru

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2015
Berichten
10
Goedemiddag excelhelden,

Voor een dataset is mij de vraag gesteld of het mogelijk is een gestapelde grafiek te maken met meerdere x-y waardes, onderstaande afbeeldingen heb ik als voorbeeld gekregen. Het gaat hierbij om dat twee data punten (begintijd eindtijd) als een stukje staafdiagram gezien geworden, met meerdere data reeksen per dag. Begin/eind kunnen niet overlappen in de datareeksen omdat het om gebruik gaat.

Mijn vraag is, is dit mogelijk in excel?

Naamloos.png

Naamloos2.png

Groet,

Jesper.
 
Misschien kun je er een bestandje met gegevens bijdoen; er zijn maar weinig mensen op het forum die zo weinig te doen hebben dat ze graag gegevens overtypen. :)
 
Bedoel je zoiets ?

Groet
 

Bijlagen

  • Tijden in grafiek.xlsx
    19,3 KB · Weergaven: 29
Bekijk bijlage Tijden in grafiek aangepast.xlsx

Dank voor de snelle reactie, excuses voor het niet leveren van een xls bestandje, is wel zo makkelijk. Het voorbeeld komt in de buurt, echter is de vraag of het mogelijk is om de waardes te verdelen per dag en niet per punt 1/2/3 die nu in de as staan, de reekswaardes moeten per dag gesorteerd naast elkaar komen te staan met als tussenruimte de tijden die niet bezet zijn.

dank voor het meedenken.

Groet,

Jesper.
 
Zoiets ?

Groet
 

Bijlagen

  • Tijden in grafiek.xlsx
    20,7 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan