• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal in cel door dubbel te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hessell

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Beste forumleden,

Voor mijn werk wil ik een excel bestandje maken waarmee ik eetlocaties en dieten registreer voor cliënten in ons verzorgingshuis.
Ik zou graag dat jullie mij helpen bij de vragen die ik omschreven heb onderaan op het werkblad in het bijgevoegde bestandje.

Ik heb wel iets kunnen vinden op het forum maar verder dan het tevoorschijn komen van een 1 als ik D3 dubbelklik ben ik niet gekomen.

Alvast dank voor jullie hulp.
Een link naar uitleg over bovenstaande wordt ook gewaardeerd.

Groet, Hessell

Kan dat niet simpeler:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Column = 3 Then Target.Offset(, 1).Resize(, 14) = IIf(LCase(Target.Value) = "normaal", 1, 2)
End Sub

Hallo snb,

Dank voor je antwoord.
Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Een persoon kan maar op 1 plaats tegelijk eten.
In het restaurant (REST) of op het appartement (APP.).
Nu wordt overal een 1 of een 2 neergezet.

Willem,

Dank voor je antwoord.
Om het op deze manier te doen had ik helemaal niet aan gedacht. Mede omdat de formules voor het optellen onderaan te moeilijk voor me zijn. Daar moet ik me nog in verdiepen.

Ik denk dat ik dit wel ga gebruiken!

Dank!

Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Een persoon kan maar op 1 plaats tegelijk eten.
In het restaurant (REST) of op het appartement (APP.).
Nu wordt overal een 1 of een 2 neergezet

Vertel mij het verschil tussen voor iedere dag een 1 of 2 plaatsen (met alle fouten vandien) en iedere dag een 1 of 2 (afhankelijk van het dieet) weghalen.

Het enige wat opegeteld moet worden is hoeveel normale en natriumarme maaltijden er op de appartementen geleverd moeten worden en hoeveel normale en natriumarme maaltijden er in het restaurant geserveerd moeten worden.

Even voor de duidelijkheid: 1 persoon krijgt 1 warme maaltijd per dag en kan per dag aangeven waar hij eet. Voor het optellen had ik een 1 gebruikt voor een normale maaltijd op te tellen en een 2 voor een zoutloze maaltijd op te tellen.

de formules voor het optellen onderaan te moeilijk voor me zijn

Code:
=SUMPRODUCT(($C$3:$C$42=$M$1)*(D3:D42=$M$4))

Hier een summiere uitleg:
Deze formule telt dus hoe vaak de combinatie bestaat van:
Kolom C de waarde uit cel M1 EN kolom D de waarde uit cel M4
Dit alles dus in de zelfde regel.

Hoop dat het nu iets duidelijker is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan