• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal koppelen aan bedrag en ik kom er niet uit!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mamilin

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2010
Bekijk bijlage EXCELEXCEL.xlsik wil bij de oranje gearceerde kolom een getal invoeren ( geel gearceerd) zodat in de kolom bedrag het bedrag komt wat achter het getal staat. dus als ik bij C3 een 3 invul wil ik graag dat er in D3 16.00 euro komt te staan. kom er niet uit!

heb het bestand aangepast, kreeg hem zelf wel goed in beeld, ook anders opgeslagen comp. met 2007-2003

Laatst bewerkt:
Met het bestand dat je hebt toegevoegd kom ik er ook niet uit.
Kolommen C en D zijn respectievelijk voor- en achternaam dus wat je daar met het getal 3 en 16 euro wilt is mij niet duidelijk.

Waarschijnlijk heb je het verkeerde voorbeeldbestand bijgevoegd, gebeurd ons allemaal wel eens :)
Zoals ik jouw vraag bekijk zou ik zeggen: Kijk eens bij de functie's VERT.ZOEKEN of INDEX samen met VERGELIJKEN.

Succes,

Ik heb hem opnieuw gedownload maar ik zie nog steeds exact hetzelfde als in het vorige bestand.

Dit zou de formule kunnen zijn:
Code:
=ALS($C2="";"";VERT.ZOEKEN($C2;$I$2:$J$4;2;0))
let wel op: zoals het er naar uitziet staat kolom C als tekst en kolom I als getal, pas dit aan anders werkt het niet.

Wil je toch het verschil in celopmaak aanhouden dan is dit als volgt op te lossen:
Code:
=ALS($C3="";"";VERT.ZOEKEN($C3*1;$I$2:$J$4;2;0))

Succes,

Graag gedaan, alleen de vraag nog even op opgelost/afgehandeld zetten s.v.p.

Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan