• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal met nul laten beginnen in een cel lukt niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quanta

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
G'Day All,

Ik gebruik op mijn werk getallen die met diverse nullen beginnen en die 20 getallen groot zijn, als ik dit in een cel plaats kapt excel dit af en begint met het eerstvolgende getal na die nullen en kapt de laatste 3 of 4 getallen ook af. Ik heb al gekeken of dit op te lossen is door de cel eigenschap te veranderen, maar helaas blijft excel de boel afkappen..

Heeft iemand enig idee hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt voor de reply's..:-)

Gretz, Quanta.

Voer de getallen in als tekst. Dit doe je door voor de eerste 0 een ' te tikken.

deze ' is vervolgens niet zichtbaar.

Laatst bewerkt:
ga naar celeigenschappen (cel-rechtermuistoets) - aangepast en zet daarin "#00000000000000000000"

een hekje en het aantal nullen dat je reeks lang is en dan zie je dat het goed komt....kan jer tenminste ook mee rekenen dat gaat niet met een ' want dan maak je er tekst van...

Laatst bewerkt:
ga naar celeigenschappen (cel-rechtermuistoets) - aangepast en zet daarin "#00000000000000000000"

een hekje en het aantal nullen dat je reeks lang is en dan zie je dat het goed komt....kan jer tenminste ook mee rekenen dat gaat niet met een ' want dan maak je er tekst van...
Als de getallen altijd 20 cijfers lang zijn (wat het geval is volgens de TS) dan kan dit inderdaad:thumb:

p.s. rekenen met de getallen als tekst lukt nog aardig hoor.

De oplossing is me weer eens razendsnel toegereikt..:-)

Bedankt Bandido Bob en Cookz, de oplossing van Cookz werkt voor mij het makkelijkste.:-)

Greetz, Quanta

...of nóg gemakkelijker... Het Cell Format (cel opmaak) op Text (tekst) zetten. Dan kan je nummer iedere vorm aannemen die je maar wilt.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan