• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal moet tot 1/100ste na komma geschreven worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik heb een cel, en het getal dat hier ingevoerd wordt, moet altijd tot 1/100ste na de komma geschreven worden.

Bijvoorbeeld: als je in die cel het getal 15 invoert, moet hij een foutmelding geven, dit moet namelijk 15,00 zijn. 0,1 moet 0,10 zijn, enzovoort. 1500,15 of 1500,01 is wel goed, 1500,1 dan weer niet.

Belangrijk: de invoer in de cel is als tekst gedefinieerd, niet als getal. Het dient namelijk niet om berekeningen mee te doen; en ik heb het getal als tekst gedefinieerd nog nodig in andere formules. Ik kan die cel dus niet definieren als getal.

Met foutmelding na foute ingave.
Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom als tekst gebruiken voor je "andere" formules.

Bijlagen

Met foutmelding na foute ingave.
Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom als tekst gebruiken voor je "andere" formules.

Het zou me te ver voeren om dat uit te leggen, maar ik heb het ondertussen al anders opgelost; heb ervoor gezorgd dat als iemand 15 invult, dat in een andere cel automatisch 15,00 wordt.

Thread mag dus dicht.

Toch bedankt iedereen! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan