• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal na specifiek woord in nieuwe cel kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

EelcoBlom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2020
Hoi,

ik wil uit een lap tekst in Excel een waarde kopiëren naar een nieuwe cel.

Dit is een voorbeeld van die teskst:

Created by Auto Bank Rec //TRC44444 /TRTP/SEPA PIN BETALING/IBAN/NL65ABNA665544/BIC/ABNANL2A/NAME/ABN AMRO BANK/REMI/AFREK. BETAALAUTOMAAT MAES REFNR. GBrfFQ DAT. 20190429/9119 AANT. 16 MREFNR. ROB SERVICE/EREF/245673341467

Ik wil dan alleen het getal na AANT. kopiëren (dus in dit voorbeeld 16)

Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt

Eelco

Je kunt met Vind.Spec de positie van de tekst AANT. opzoeken, en vanaf die plek het volgende "blok" (gescheiden door een spatie) extraheren. Of, een VBA methode, je splitst de complete string met SPLIT (op basis van de spatie) en pakt de waarde die in de variabele ná AANT. zit.

Laatst bewerkt:
Zoiets zou kunnen met in A1 je tekst:
Code:
=--LINKS(VERVANGEN(A1;1;VIND.SPEC("AANT. ";A1)+5;"");VIND.SPEC(" ";VERVANGEN(A1;1;VIND.SPEC("AANT. ";A1)+5;"")))
Mocht AANT. niet groter worden dan 999 dan zou deze ook kunnen:
Code:
=ALS.FOUT(--DEEL(A1;6+VIND.SPEC("AANT. ";A1);3);--DEEL(A1;6+VIND.SPEC("AANT. ";A1);2))

Laatst bewerkt:
Zoiets zou kunnen met in A1 je tekst:
Code:
=--LINKS(VERVANGEN(A1;1;VIND.SPEC("AANT. ";A1)+5;"");VIND.SPEC(" ";VERVANGEN(A1;1;VIND.SPEC("AANT. ";A1)+5;"")))
Mocht AANT. niet groter worden dan 999 dan zou deze ook kunnen:
Code:
=ALS.FOUT(--DEEL(A1;6+VIND.SPEC("AANT. ";A1);3);--DEEL(A1;6+VIND.SPEC("AANT. ";A1);2))

Ik ben benieuwd.
Zie het hier steeds vaker.
Wat doen/betekenen die twee min-streepjes (--) vooraan in een functie?

Dat maakt er een getal van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan