• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal naar datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

raggamuffin

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
geroet,

Ik ben aan het proberen automatisch een jaar bij een bepaalde datum op te tellen.
Ik zet eerst de datum om in een getal, tel er dan 365 dagen bij en zoek nu de functie om dit getal terug om te zetten naar een datum.

Kan iemand me hierbij helpen?

nu al 1000x dank

eu waarom moeilijk doen als het ook makelijk kan

gewoon bv A1 datum B1 aantal dagen dat je er bij wil tellen
C1 =A1+B1 en zie daar het resultaat
:thumb:

Excel werkt op de achtergrond altijd met een getal en niet met een datum, tijd d.w.z. de 24 uur van een dag worden als decimalen opgeslagen.
0,25 = 6uur, 0,5 = 12 uur etz.

Zet in cel A1 maar eens 1-1-2005 of 38353 (het excel getal voor 1-1-2005).
In A2 365
en in cel A3 =A1+A2

Je krijgt nu een datum of een getal te zien, afhankelijk van de ingestelde celeigenschappen.

Deze kun je veranderen door in de cel met het getal/datum te gaan staan, klik op de rechtermuisknop, ga naar Celeigenschappen en kies Datum.

Omzetten naar een datum of getal hoeft dus niet, excel snapt wel wat je bedoelt als je 365 wilt optellen bij een datum.

Laatst bewerkt:
Nou nou :o

Wildboy had al een voorzetje gegeven, maar ik had al het vermoeden dat je net iets meer info nodig had om het op te lossen.

Tot de volgende vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan