• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal niet als zodanig herkenbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wrheger

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Ik heb een lijst met postcodes (zonder letters) die verdeeld zijn over 5 verschillende personen (rayonindeling). Deze personen staan in de kolom ernaast (b.v. kolom D en E).
Nu staan in kolom A 100 postcodes (elke regel 1). Deze heb ik mbv LEFT ontdaan van hun letters. Daarna ´copy´en ´paste values´. Met behulp van VLOOKUP wil ik de postcodes uit kolom A koppelen aan de bijbehorende persoon, echter, het lijkt wel of Excel de postcodes na de bewerking (LEFT, copy etc.) niet als een zelfde soort getal herkent als in de lijst waar VLOOKUP in zoekt. Pas als ik handmatig de waarde (postcode) intik werkt de formule met VLOOKUP! Het lijkt wel of Excel het niet herkent als 2 dezelfde waarden. Weet iemand van jullie raad, ik tast namelijk in het duister.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Hoi wrheger,

Een postcode in Excel met 4 cijfers en 2 letters wordt gezien als een tekst, als de letters hiervan afgehaald worden ziet Excel dat nog steeds als een tekst. Ga je vervolgens met een getal op zoek in een bereik met teksten dan vind Excel inderdaad niets.

Test een postcode maar eens door deze te vermenigvuldigen met 2 of zoiets en je zal zien dat het geen getal is.

Twee mogelijkheden:
Of je gaat Vlookup doen met een tekst
of je zet de postcodes om in getallen door Value(left(...,4))

Jeroen

Als Vllokup hetzelfde is als vertikaal zoeken, zorg dan dat de celeigenschappen exact gelijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan