• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal omzetten in tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

norton

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Hoe kan ik een getal omzetten als de celeigenschap tekst moet zijn zonder dat deze veranderd. vb:8710735026481 verandert naar 8.71074E+12

Ik kan het door een ( ' ) voor het getal te plaatsen in de cel ,maar hoe kan ik dit doen
in een ganse kolom in eens ?

groeten norton

Je kunt de opmaak aanpassen van de celeigenschappen.

- Selecteer de kolom
- Rechtermuisknop
- Kies voor celeigenschappen
- Vervolgens kun je bij de opmaak aangeven dat het tekst is ipv getal.

Met een lus:

Code:
Sub weglatingsteken()

Dim r As Range

For Each r In Selection
        r.Value = Chr(39) & r.Value
    Next

End Sub

De lus kan nog verder beperkt worden (zie SpecialCells), maar dit is alvast het geraamte van de code.

Wigi

Hoe kan ik een getal omzetten als de celeigenschap tekst moet zijn zonder dat deze veranderd. vb:8710735026481 verandert naar 8.71074E+12

Ik kan het door een ( ' ) voor het getal te plaatsen in de cel ,maar hoe kan ik dit doen
in een ganse kolom in eens ?

groeten norton

Bedankt voor de hulp,maar:

Aan TheM -Dit gaat tot 10 cijfers maar 13 cijfers gaat niet meer en ik heb 13cijfers nodig waarvan er beginnen met 00 (ean code)

Aan Wigi - sorry maar voor mij is dit te hoog ,daar ik enkel een kleine basiskennis heb,toch bedankt

norton

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp,maar:

Aan TheM -Dit gaat tot 10 cijfers maar 13 cijfers gaat niet meer en ik heb 13cijfers nodig waarvan er beginnen met 00 (ean code)

Aan Wigi - sorry maar voor mij is dit te hoog ,daar ik enkel een kleine basiskennis heb,toch bedankt

norton

Ik heb het toch gevonden, met wizard tekst naar kolommen
toch bedankt
norton:thumb:

Norton zou je voor het archief (dus als iemand anders dit antwoord zoekt) ook kunnen aangeven waar je die wizard gevonden hebt. Dus wat moet je doen om die wizard te starten.

Norton zou je voor het archief (dus als iemand anders dit antwoord zoekt) ook kunnen aangeven waar je die wizard gevonden hebt. Dus wat moet je doen om die wizard te starten.

In versies vóór Excel 2007: Data > Tekst naar kolommen.

Versie 2007 weet ik het niet van buiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan