• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal omzetten naar datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaco90

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Hallo,

In een Excelsheet (2010) ben ik terugverdientijden aan het berekenen. De uiteindelijke formule is eenvoudig, dit is de totale investering / de besparing per jaar.
Hier komt een bepaald getal uit, (in dit geval 2,656032729) welke ik in jaren en maanden wil weergeven dus: 2 jaar en 8 maanden. Is dit mogelijk, en zo ja hoe doe ik dit?

Alvast bedankt!

De waarde achter het gehele getal met 12 vermenigvuldigen, en afronden. Dus Afronden(0,656032729 * 12;0) is de maand.

Bedankt voor je reactie. Is dit ook tekstueel uitvoerbaar, zodat hier automatisch 2 jaar en 8 maanden komt te staan?

Zo zou het kunnen uitzien:

Code:
=INTEGER(A1)&" jaar en "&AFRONDEN((A1-INTEGER(A1))*12;0) & ALS(AFRONDEN((A1-INTEGER(A1))*12;0)>1;" maanden";" maand")

Laatst bewerkt:
Was er even tussenuit, vandaar mijn trage reactie. Het werkt, ziet er super uit! Thx Cobbe!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan