• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal omzetten naar datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralf1991

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2014
Berichten
61
Beste lezer,

Uit ons systeem komt een datum die als volgt staat genoteerd. Bijvoorbeeld: 20141009 (09-10-2014).

Via een dump uit het systeem wordt er een kolom gevuld met datums zoals hierboven vernoemd(20141009). Ik zou graag via een druk op de knop via een macro de datums(20141009) omzetten naar 09-10-2014.

Ik krijg dit alleen voor elkaar voor een cel, maar niet voor een hele kolom:(

Ik hoor graag van jullie.

Ralf
 
Beste,

Kan de VBA-code of het bestand publiceren?

mvg,
tkint
 
Moet dezelfde kolom overschreven worden of mag er een kolom naast. In dat geval kan het ook eenvoudig met een formule in de zin van:
=DATUM(LINKS(A1;4);MIDDEN(A1;5;2);RECHTS(A1;2))
 
Bekijk bijlage Invoice_MT.xlsm

Bijgevoegd het bestand. Het gaat om de getallen in kolom I die omgezet moeten worden naar een datum. Onderstaande code werkt echter maar voor een cel en niet voor de invulde velden in kolom I

Range("I2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = _
"=IF(R[1]C>0,CONCATENATE(RIGHT(R[1]C,2),""-"",MID(R[1]C,5,2),""-"",LEFT(R[1]C,4)),"""")"
Range("I3").Select
 
Code:
Sub M_snb()
    sheet3.Columns(9).Replace "2014", "2014-"
    For j = 1 To 12
        sheet3.Columns(9).Replace Format(j, "-00"), Format(j, "-00-")
    Next
End Sub

of

Code:
Sub M_snb()
    sn = Cells(1).CurrentRegion.Columns(9)

    For j = 1 To UBound(sn)
       If Len(sn(j, 1) = 10) And Val(sn(j, 1)) > 0 Then sn(j, 1) = Format(sn(j, 1), "@@@@-@@-@@")
    Next

    Cells(1).CurrentRegion.Columns(9) = sn
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan