• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal omzetten naar uren en daaruit berekening maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo, ik ben niet heel handig met excel, en hopelijk wil iemand mij helpen. Ik moet vanuit weekstaten die door monteurs worden ingeleverd overuren berekenen, dit gebeurd nu handmatig.
Ik wil de monteur juist een soort invul blad geven zodat ze het zelf kunnen doen.

Eerst ga ik het zelf testen uiteraard, mijn vragen:

- ik wil het makkelijk en snel invullen, dus bijv. 6.15 moet 6:15 worden, 8.30 moet 8:30 worden en bij pauzes 0:15, 0:30 en 0:45 etc. is hier een formule voor?
- dan moeten de rood gearceerde cellen berekend worden
- ik vul (in eerste instantie zelf de norm in, want dat verschilt per monteur, en dan moet er een overuur uit rollen.

Hoop dat het duidelijk is, ik heb een bijlage toegevoegd

Alvast bedankt

gr Jacking

Bijlagen

Zie bijlage,

voor de uren moet je niet moeilijk willen doen en gewoon 8:15 voor kwart-over-acht intypen.

Als je voor de blauwe cellen een formule wilt zet dan de uitkomst in die cellen zodat ik weet wat de uitkomst moet zijn.

Bekijk bijlage overuren.xlsx

Niels

Ik snap eigenlijk niet waarom ik je vraag heb beantwoordt , gezien je vorige vragen reageer je niet eens terug behalve als je een vervolg vraag hebt en neemt niet eens de moeite om je vraag op opgelost te zetten.

Niels

Hoi Niels28, bedankt voor je reactie uiteraard, alleen was ik gisteren tot laat in een vergadering en kon dus niet reageren. Ik ga er nu mee aan de gang, dus moet nog even kijken of het idd opgelost is.

gr jack

Bedankt voor de snelle medewerking, ik ga met het bestand van Niels28 aan de gang, super.

Als ik nog een vraag heb dan meld ik me

gr Jacking

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan