• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal uit test halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Opzoek naar een oplossing om huisnummer uit een adres te halen kom ik een bericht tegen uit 2008 die de oplossing zou zijn,
maar kennelijk werkt dat niet bij mij.

In cel A1 staat je adres, bijv. “kasperstraat 24″. Gebruik onderstaande formule om het huisnummer (ook met lettertoevoeging, bijvoorbeeld 24a, zonder spatie ertussen) eruit te vissen:
=RECHTS(A1;SOMPRODUCT((LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;{0;1;2;3;4;5;6;7;8;9};””)))))

of nog beter:

=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-ZOEKEN(“*”;SUBSTITUEREN(A1;” “;”*”;LENGTE(A1)- LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;” “;””)))))
=RIGHT(A1;LEN(A1)-FIND(“*”;SUBSTITUTE(A1;” “;”*”;LEN(A1)-LEN(SUBSTITUTE(A1;” “;””)))))

Ik krijg bij beide oplossingen steevast: #NAAM?

wie o wie heeft de oplossing

Welke versie van Office heb je?

dan zou het nog mooeir zijn wanneer het SUBSTITUEREN dan in één formule komt te staan zonder een hulpkolom, kan dat?

@garfield007 :thumb: Het instance_num kende ik niet als 4e parameter.

In 1 formule wordt het dan
Code:
=RIGHT(SUBSTITUTE(A2;" ";";";LEN(A2)-LEN(SUBSTITUTE(A2;" ";"")));LEN(SUBSTITUTE(A2;" ";";";LEN(A2)-LEN(SUBSTITUTE(A2;" ";""))))-SEARCH(";";SUBSTITUTE(A2;" ";";";LEN(A2)-LEN(SUBSTITUTE(A2;" ";"")));1))

kijk dat zijn nu de formules die mooi zijn:thumb:
ga deze nog even naar het nl omzetten en dan eens oefenen

Code:
=rechts(substitueren(a2;" ";";";lengte(a2)-lengte(substitueren(a2;" ";"")));lengte(substitueren(a2;" ";";";lengte(a2)-lengte(substitueren(a2;" ";""))))-vind.spec(";";substitueren(a2;" ";";";lengte(a2)-lengte(substitueren(a2;" ";"")));1))

Klinkt allemaal heel mooi tot er iemand op de Leopold 2 straat 24 bus 7 woont. En hij zijn adres schrijft als Leopold2straat 24 / 7 schrijft.

Laatst bewerkt:
ook een mooie straatnaam maar wat wordt dan de oplossing volgens jou?

@emields,

Er zijn tig draadjes te vinden waaruit blijkt dat het nagenoeg onmogelijk is om alle adressen middels een formule te splitsen in een straatnaam huisnummer letter en toevoeging. Bij extremen blijft er altijd een beetje handwerk over.

Ik vrees dat er voor zoiets geen echt goede oplossing bestaat. Zelfs in on line ingevulde formulieren is er een grote verscheidenheid.

meestal in adressen lijsten hebben het grootste gedeelte wel iets gemeen, en degene die dan een foutmelding geven, moet je dan op een andere manier filteren.

zoals VenA ook al schreef er is zoveel verschil in straatnamen en manieren van huisnummers schrijven dat er bijna geen echte oplossing is.

Eigenlijk ben ik meer benieuwd naar de reactie van de TS op de vraag die in #2 door @edmoor gesteld is.

Nederlands of Engels?

Nedderlands

Nederlands

In je formules in #1 staan onjuiste quote tekens.
Die heb je in je document toch wel vervangen door de juiste?

Vervang dus in de eerste formule dit: ”” door: ""

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan