• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal uit verschillende bestanden optellen

ikheetsjaak

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Berichten
11
Hoi,
Is het mogelijk om in Excel uit verschillende bestanden een getal "staan in dezelfde cel" te halen en deze bijelkaar op te tellen
Het gaat om facturen die in dezelfde map zitten en waar ik het totaal van wil berekenen.
Nog mooier zou zij als ik een nieuwe factuur toevoeg hij deze ook bij het totaal optelt.
Kan zoiets of is dat op deze manier onmogelijk?
 
In Excel is een faktuur een regel (record) met gegevens in een aantal kolommen (velden).
De layout voor een te verzenden faktuur maak je in een werkblad waqarin je de opmaak voor een faktuur regelt en een keuze-optie maakt wlke faktuurgegevens in die opmaak moeten verschijnen.
Fakuren als afzonderlijke bestanden opslaan dateert uit het pré-Excel tijdperk.
 
Dank voor de reacties
Power query is voor mij niet zo snel te begrijpen ik ben maar een amateur
De macro is voor mij denk ik wel genoeg maar werkt nog niet helemaal
Hij haalt alle facturen op na het aanpassen van de extensie "mijn bestanden zijn .xls de laatste x moest weg"
De cel heb ik verandering in J55 omdat daar het totaal staat maar het lijkt alsof hij niets ophaalt of doet ik wat verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Oeps, verander
Code:
cel = "F30"
in
Code:
cel = Range("C3")
 
Terug
Bovenaan Onderaan