• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal uit verschillende bestanden optellen

Dank voor de vele hulp van alle gebruikers!!

Met behulp van Claude heb ik eerst de versie van @AHulpje geüpload en aangepast
Daar kwam een werkende versie uit maar om eerlijk te wezen er zit een gigantische hoop code in verwerkt en dan zie ik door de bomen het bos niet meer.
Toen opnieuw aan Claude gevraagd of hij kon helpen hetzelfde te maken voor Powerquery en dat is nu gelukt en is ook beter te bevatten, voor mij dan.
Dus @peter59 @JEC. waarschijnlijk had ik beter gelijk met Powerquery aan de gang kunnen gaan zoals jullie al voorstelden
Mocht er belangstelling voor zijn dan kan ik eventueel de bestanden ook uploaden?

Dit is de kale code de pdf is de uitleg

let
Bron = Excel.Workbook([Content]),
EersteSheet = Bron{0}[Data],
BedragCel = try EersteSheet{54}[Column10] otherwise null
in
BedragCel
Bericht automatisch samengevoegd:

Als ik een factuur toevoeg in de map komt deze er met Powerquery niet bij betekent dit dat ik alles iedere keer opnieuw moet doen als ik facturen toegevoegd heb?
Of is dit hoe Powerquery werkt?

Iets te vroeg gevraagd, staat ook in de pdf van Claude, gewoon op vernieuwen klikken en het werkt
Super, iedereen bedankt voor het meehelpen!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan