• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal vergelijken met steeds 2 waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hopelooss

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Hallo,

Ik heb een excelwerkblad met 2 kolommen. De ene kolom is een ondergrens, en de tweede kolom een bovengrens. Nu wil ik één getal vergelijken met beide kolommen per rij.
Dus: ik wil weten of het getal in cel $K$3 tussen de getallen in de cel G2 en H2 ligt, en of het getal in cel $K$3 tussen de getallen in de cel G3 en H3 ligt. etc...

Ik heb het al geprobeerd via voorwaardelijke opmaak, maar dat lukt me niet. Het zou wel mooi zijn als de rij groen wordt, als het statische getal tussen de waarden in de betreffende rij ligt.
Als dat niet lukt, zou het ook via een formule kunnen, die een "WAAR" of "1" geeft als het klopt. (dan kan ik alsnog voorwaardelijke opmaak toepassen...) Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Op verzoek heb ik dit voorbeeldbestand toegevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Na nog wat gepruts heb ik de oplossing gevonden. iets rekenkundig, maar het werkt!
Van het statische getal trek ik de ondergrens af. Is dat getal groter dan de grens, dan krijg je een positief antwoord. (getal A)
Van de bovengrens trek ik weer de bovengrens af. Is dat getal kleiner dan de grens, dan krijg je weer een positief antwoord. (Getal B)
Nu vermenigvuldig ik de beide antwoorden met elkaar. Dat antwoord is alleen positief als A en B beide positief zijn.

Nu heb ik de bovenstaande berekeningen in één formule gepropt > =($k$9-g2)*(h2-$k$9)

Nu heb ik een voorwaardelijke opmaak erop gezet, die bij een getal groter dan of gelijk aan 0 het vakje (en de cijfers) groen maakt
En bij getallen kleiner dan 0 maakt excel de vakjes + cijfers rood.

Cobbe, bedankt voor je inzet en antwoord! :thumb:
Ik was daar iig nooit op gekomen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan