• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal zoeken in kolom met gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Ik heb in bijlage een bestandje geplaats met in kolom A de nummers waarvoor ik een vestigingsnummer heb.
Nu wil ik dat bijvoorbeeld het nummer 104 word opgezocht in de grijze zone.
In de grijze zone heb je een kolom open en gesloten.
Wanneer het nummer 104 zich bevind in kolom open (grijze zone) moet het dit weergegeven worden in kolom B en mocht het zich ook bevinden in de kolom E dan moet het ook weergegeven worden in kolom C.

Wie weet hiervoor een formule?

Groeten, Mark.

Bijlagen

wees wat duidelijker ik snap het niet helemaal wat je bedoeld:(

Wanneer het nummer 104 zich bevind in kolom open (grijze zone) moet het dit weergegeven worden in kolom B en mocht het zich ook bevinden in de kolom E dan moet het ook weergegeven worden in kolom C.
Zet de volgende formules in B2 resp. C2
Code:
:=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A2;$D$2:$D$84;1;ONWAAR))=WAAR;"";A2)
Code:
=ALS(A2=B2;ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A2;$E$2:$E$84;1;ONWAAR))=WAAR;"";A2);"")
Vervolgens copy naar beneden.
Succes.

Hallo

Maak eerst getallen van de 'tekstgetallen' in kolom A.

Dan, in B2:

=ALS(AANTAL.ALS(D:D;A2)>0,A2,"")

In C2,

=ALS(A2=B2;ALS(AANTAL.ALS(E:E;A2)>0;A2;"");"")

Wigi

Beste Diezel,

De vraag is opgelost, maar laat ze nog even staan zodanig dat jullie nog eens een kijkje nemen.

Ik heb volgende formule gebruikt: ALS(VERT.ZOEKEN(A21;$D$2:$D$84;1;ONWAAR);A2;"")

In jouw formule begrijp ik het stukje ISNB niet. Ik heb wel gezien dat ik met mijn formule #N/B heb wanneer hij het niet vind en met jouw formule heb ik een mooi leeg vak.
Is dit de bedoeling van het stukje ISNB?
En in jouw formule bedoel je Als ISNB waar is dan zet je niets en zoniet A2?

Ik wil je formule graag begrijpen.

Groeten,

Hoi Mark,
Marky76 zei:
Ik heb volgende formule gebruikt: =ALS(VERT.ZOEKEN(A21;$D$2:$D$84;1;ONWAAR);A2;"")
Het is of
=ALS(VERT.ZOEKEN(A2;$D$2:$D$84;1;ONWAAR);A2;"")
of
=ALS(VERT.ZOEKEN(A21;$D$2:$D$84;1;ONWAAR);A21;"")
Marky76 zei:
In jouw formule begrijp ik het stukje ISNB niet. Ik heb wel gezien dat ik met mijn formule #N/B heb wanneer hij het niet vind en met jouw formule heb ik een mooi leeg vak.
Is dit de bedoeling van het stukje ISNB?
Ja.
Marky76 zei:
En in jouw formule bedoel je Als ISNB waar is dan zet je niets en zoniet A2?
Klopt precies.

Mijn formule geeft "" (ergo: blanko). In plaats van de "" zou je ook een 1 of een 0 kunnen zetten. Alsdan kan je weer verder rekenen met deze uitkomst. Met #N/B kun je ook wel verder doch a) het ziet niet uit en b) met een 1 of een 0 reken je verder iets makkelijker.
De formule ISNB doet precies wat je zegt: als de uitkomst is #N/B dan doe je dit en anders dat.
Succes.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan