• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen afronden op twee decimalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen010

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo,

Ik wil in een tabel waarin al getallen (prijzen) met drie cijfes achter de komma staan, die getallen terugbrengen tot 2 cijfers achter de komma. Op dit moment weet ik nog niet of de afronding naar boven of naar beneden moet.

Maar hoe krijg ik voor elkaar dat ik in 1 keer alle getallen in deze kolom kan afronden ( en niet met het meer of minder cijfers achter de komma knopje).

Welke formule heb je hier voor nodig en waar je zet je deze neer. Het gaat om zeker duizenden prijzen die al ingevoerd zijn. De afronding moet dus nu, dus achteraf gebeuren.

Wie weet dus de formule hiervoor. Eeuwig dankbaar alvast!

Groeten

:thumb:

afronden(cell; aantal getallen achter de komma)

of met cel eigenschappen het getal op 2 nummers achter de komma zetten. Toont goed en behoud de precisie

Ron

Ik heb een engelse versie waar de formule round() is; het Nederlands heb ik gegokt op afronden

Je kan

=AFRONDEN(cel;2)

gebruiken. Dat zet je in een andere cel, en refereert aan een cel die afgerond moet worden. Kopieer dit voor alle cellen die je moet doen. Kopieer dan de afgeronde cellen, selecteer de niet-afgeronde getallen en kies Bewerken > Plakken Speciaal > Waarden.

Wigi

Bedankt voor de hulp en antwoorden! Ik ga hiermee aan de slag. Ik heb een en ander al uitgeprobeerd en het werkt. Nogmaals bedankt.

Ik wil hier later nog op terugkomen als het kan. Voor nu ben ik geholpen! Als ik nog verduidelijking wil wat betreft deze vraag kom ik in deze thread hierop terug anders start ik een nieuwe!

En nu aan de slag!

groeten:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan