• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen door elkaar husselen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zo'n kaartje ingevuld.

Kijk eens of dit de bedoeling is.
Je kunt telkens na het drukken van de button Husselen een kaartje ingevuld afprinten of copiëren naar een ander blad.

Maar is het resultaat wel in de richting van wat je voor ogen hebt?

Bijlagen

Eigenlijk niet.....

Er moet namelijk alleen maar wat bij ronden komen te staan. Achter de cel met 1,3,+ en -.......moet wat worden ingevuld door de scheidsrechters. Die moet dus leeg blijven....

Ik mag bij 60 kinderen ook nooit een getal hoger dan 12 krijgen (5x12 is immers 60).

Ik hoop dat je nog een poging zou willen wagen....

Dus alleen in de rij achter het woordje "doel" moeten 10 cijfers komen in elke samengevoegde cel.

Ik denk echter dat je wellicht beter de opzet die we eerst hadden kan gebruiken en het kaartje buiten beschouwing moet laten. Want hoe controleren we nu dat na 60 kaartjes precies 5x elk cijfer (1 tm 12) is gebruikt? Of doet hij dat automatisch?

Grt,
Jorn

Ik hoop dat ik het nu eindelijk wel goed begrepen heb.
5 x 10 getallen van 1 tot 12.
Ingevuld in kaartjes.
Heb er ook een tellertje bijgezet waar je kan zien hoe vaak
elk getal na de trekking voorkomt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
We zijn nu wel heel goed op weg zie ik!! Het kan dus wel.....

Het enige is nu dat er 5 kaartjes staan, wij hebben er 60 nodig. Bij alle kaartjes moet onder de cel met inhoud "1" (dus bijv R3), 1 vd 60 getallen staan die je nu hebt genomen. Nu verdeelt hij de 60 getallen over die 5 kaartjes volgens mij. Maar de 60 getallen (5x1, 5x2 tm 5x12) moeten verdeeld worden over de 60 kaartjes in het eerste vakje. Dat is dan dus de indeling van de eerste ronde......vervolgens moeten die 60 getallen gehusseld worden en terecht komen in het tweede vakje van de rij, voor de tweede ronde. Uiteindelijk moeten ze dus 10 keer gehusseld worden zodat we 10 ronden hebben....

Volgens mij zijn we er nu bijna of zie ik dat verkeerd? (nogmaals, heb er geen verstand van wat je precies doet.....maar zie wel dat het er wel op gaat lijken.)

Kan je niet vaak genoeg bedanken man!!! THANKS!!

Sorry maar ben niet mee.
Post eens een bestand met op een leeg blad een voorbeeld van hoe het resultaat moet zijn.
Dan probeer ik de code zo aan te passen dat dat automatisch verloopt.

Hallo Cobe,
waar om doe je in je husselformuile * Rij() als ik dat weg haal lijkt het ook te werken.

groet sylveseter

Het is met Cobbe hier, :)

Af en toe moet je wat dinges in je formules stoppen die geen invloed hebben op de werking
maar die wel de indruk wekken dat het allemaal héél ingewikkeld is.:)

Bonjorno, om mij wat meer inzicht te geven:
er zijn 12 doeltjes
per doeltje 5 kinderen
ik neem aan dat die 5 kinderen per ronde alleen tegen elkaar spelen. dus dan zijn die 12 doeltjes eigenlijk 12 losse voetbal veldjes klopt dat?
er zijn neem ik aan minimaal 60 kinderen Hoeveel zijn er ?
hoeveel wedstrijden spelen ze?
groet sylvester

ps ik hoop dat er niet te veel spelfouten in zitten Cobbe:d

Nee het zijn 6 veldjes......met per veldjes dus 2 doeltjes tegenover elkaar.
Bij elk doeltje moeten 5 kinderen komen, dus ze spelen 5 tegen 5.
Er zijn dus 60 kids....

Elk kind moet een kaartje hebben met daarop 10 cijfers. Die cijfers corresponderen met het doeltje waar ze heen moeten.
We spelen dus 10 wedstrijden. Voor elke wedstrijd moeten ze een doeltje aangewezen krijgen waar ze heen moeten.

Omdat alle kids een ander kaartje hebben en dus andere nummers in een andere volgorde, zullen ze steeds met andere kinderen samen spelen en dus ook tegen andere kinderen....

Ik weet niet zo goed hoe ik het nog duidelijker moet uitleggen.....sorry....

Dat document Cobbe is precies hetzelfde als dat jij laatst stuurde, alleen dan geen 5 kaartjes.....maar 60.
Kijk je hoeft van mij geen kaartjes en alles te maken, knippen en plakken lukt me nog net.....maar ik wil graag die nummers door elkaar gehusseld hebben....

Hoop dat het lukt!!

Grtz

En deze dan?
Op het eerste blad wordt er gehusseld en op blad 2 worden de kaartjes ingevuld.

Bijlagen

hallo ,
ik heb aan de hand van wat WHER heeft gemaakt een testje gedaan door een tabel te maken waar in staat wie tegen wie speelt.
hier uit volgt dat er zeer vaak mensen meerdere keren met de zelfde mensen in een poel spelen.
in ongeveer 75% van de gevallen gaat het wel goed .
maar sommige mensen spelen 3 en soms 4 maal met de zelfde persoon in het zelfde team

misschien weet iemand een betere manier om die "loop_briefjes" te maken.
ik ga er wat aan puzzelen maar dat kan wel even duren
in de toegevoegde tabel zouden eigenlijk allen eentjes moeten staan
Bekijk bijlage husselen_60(7.xlsm
groet sylvester

Laatst bewerkt:
Het hangt er vanaf hoe je de vraag (en het woord "husselen") interpreteert. Cobbe en ik gaan uit van een random verdeling van de kinderen over 12 ploegen, en dit 10 maal (voor 10 wedstrijden). Indien je absoluut wil vermijden dat iemand meer dan 1 keer met dezelfde medespelers speelt, moet je een systeem uitdokteren, dit is het tegenovergestelde van "random".

Ik ben allereerst al super blij!

Wat Sylvester zegt klopt wel, als dat zo is.....het is wel de bedoeling dat ze niet te vaak met elkaar spelen (liefst maar 1x).....kan er in de formule niet opgenomen worden dat wanneer dit zo is dit kan worden vermeden?

Beste allen,

vanmiddag is dat toernooi en tot mijn schrik zie ik dat we nog geen hussel hebben voor 72 kids!!!! Wie oh wie kan mij nog helpen???

Dus 5x het getal 1, 5x2 t/m 5x14.

Ik hoop dat het nog gaat lukken!!!

sorry, ik voel me zelf een controlfreak

maar in rij 1 en rij 2
zie je persoon 1, 2 en 14 in de zelfde poel spelen
dat is niet de bedoeling, dacht ik :o

groet sylvester

ps het is me nog niet gelukt om een goed hussel programma te maken ( met zo min mogelijk van dit soort dubbelingen)
bij de meeste Bridgeclubs hebben ze loopbriefjes klaar liggen maar dan voor andere verdelingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan