• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen in cel als tekst (valuta) weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
In mijn (meerdere) sheets worden op iedere sheet en dezelfde kolom/rij in twee dezelfde cellen onder elkaar een getal weergegeven als tekst (bv. valuta €12,00). De cel-eigenschappen van de cellen staan op "getal" ingesteld. Als ik vanuit VBA deze cellen met een getal overschrijf, veranderd de waarde weer in tekst (valuta €). In VBA staat alleen dat alle cellen gevuld moet worden met een waarde (getal). De waarde wordt geëxporteerd vanuit Access waarvan de waarde in de tabellen "numeriek" staat ingesteld. Met dezelfde VBA code overschrijf ik ook de overige cellen van de sheets die niet veranderen in tekst en goed werkt. Het heeft goed gewerkt en ik heb daarna niets aan de VBA code veranderd. Ineens ontstaat het verschijnsel.

Ik heb de Help instructies opgevolgd, de tekst weer gewijzigd in getal (geconverteerd naar getal), maar bij het overschrijven wordt weer een tekst weergegeven. Wat kan ik nog doen, graag hulp.

Excel VBA. Conversie kolom cellen Boolean waarde naar Binaire waarde

Dank voor je bericht. Het is een hardnekkig probleem, mogelijk beschadiging van het bestand. Ik kan het bestand niet op internet zetten vanwege de vele "ogen". Ik heb het opgelost door uit een reservebestand alles maar te kopiëren en te overschrijven en het werkt. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan