• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen in cellen/rijen kopiëren naar sheet dat een filter is (ander document)

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Normale sheet met kolom en 100 rijen met getallen onder elkaar en die wil ik ineens kopiëren naar een sheet dat een filter is. Hoe moet dat? Google draait de zaak om en geeft kopiëren en plakken maar dat werkt niet.

bereik in bron selecteren > kopiëren en bereik in doel selecteren en dan Alt + ; en kopiëren geeft pop-up, u heeft meerdere bereiken geselecteerd wat niet waar is. Je kunt ook zien dat de juiste cellen zijn geselecteerd in het doel.
Excel 2007 H&S

Laatst bewerkt:
Dat is geen voorbeeldje, maar een uitleg. Ik kan geen twee documenten hier neerzetten met allemaal jaarcijfers die privé zijn. De uitleg is duidelijk. Een bereik met getallen in een kolom in een normale sheet (bron) kopiëren naar een sheet in een ander document dat een filter is (doel).
Je begrijpt dit of je begrijpt dit niet.

Laatst bewerkt:
tja, visueel heb je 1 bereik voor je doel gekozen, maar excel zijn het tig "areas" en dus kan die niet plakken.
Dat wordt VBA (met voorbeeldje, dat je anonimiseert !).

Ja, dat zal kloppen. Waarom het dan 'wel kan' volgens/zoals omschreven op internet post 1 is mij een raadsel. Je kiest in de doel ook voor de visuele cellen Onjuiste informatie dan!

mopperen tegen een pop-up heeft geen zin, dus ja, een voorbeeldje helpt iedereen een stuk verder ... .

Terug
Bovenaan Onderaan