• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen in Kolom A gelijk maken aan kolom B

Status
Niet open voor verdere reacties.

nge

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Berichten
8
Hoi,

Ik denk dat deze vraag al een keer eerder is gesteld maar ik kom er toch niet uit. Ik wil de getallen van 2 kolommen gelijk maken. Maar er zitten in kolom b lege rijen.

Hoe los ik dit op? Wie kan mij helpen. (Heb totaal geen verstand van excel ;) )


Groetjes Inge Bekijk bijlage Werkmap5.xlsx
 
Type in B1:
Code:
=A1

Kopieer deze cel dan in B2 tot B14, en klaar! Valt mee toch?
 
Hoi Alex,

Volgens mij leg ik het verkeerd uit. Want zo kopieer ik kolom A naar B als ik het goed doe :)

Ik heb een nieuw voorbeeld gemaakt. Ik wil A gelijk maken aan B zoals als voorbeeld kolom D :confused:

Bekijk bijlage Werkmap5-2.xlsx

Groetjes Inge
 
Typ in C1 en kopieer naar beneden:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(B$1:B$14;A1)>0;A1;"")
 
Door de formule van zapatr begrijp ik nu denk ik wat je wilde.

Kijken of in kolom B de waarde 1, 2, 3 etc. vookomt. Zo ja, dan deze waarde vermelden.

Complimenten zapatr, dat je dit zag. Ik zag het niet...
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik had nog een vraagje over dit bestandje. Nu heb ik kolom a gelijk gemaakt met kolom b. Maar nu wil ik kolom a vergelijken met B en uitzoeken welke nummers ik mis. Hoe doe ik dat? Ik heb namelijk een lijst met 3358 nummers.

Hopelijk leg ik het een beetje goed uit wat ik bedoel.

Bedankt Inge
 
Plaats even het voorbeeldje met de aangereikte formules. Dan blijft het draadje een beetje leesbaar en ben je niet afhankelijk van één helper.
 
Maar nu wil ik kolom a vergelijken met B en uitzoeken welke nummers ik mis.
Ik heb namelijk een lijst met 3358 nummers. Hoe doe ik dat?
Het aantal heeft geen belang.
In de formule van bericht #4 moet je dan alleen maar het groter-dan-teken vervangen door het isgelijkteken, dus (voor bv. D1):
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(B$1:B$14;A1)=0;A1;"")
Deze formule naar beneden kopiëren.
In de bijlage zie je in kolom C het antwoord op je eerste vraag en in kolom D dat op je tweede.
 

Bijlagen

  • Zapatr - nge.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan