• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen kaderen in 6 groepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikvL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2013
Hallo,

Ik heb voor een opdracht voor school een overzicht met een besteedbaar bedrag per persoon. Dit zijn 50 bedragen welke ik in 6 klassen wil plaatsen, namelijk; 0 tot 600, 600 tot 1200, 1200 tot 1800, 1800 tot 2400, 2400 tot 3600 en 2600 tot 4200. Nu wil ik hier een formule voor hebben, zodat ik de getallen als gegevensbereik heb en een criterium plaatsen dat het getal groter en/of kleiner moet zijn dan het opgegeven getal in de klasse. Nu weet ik alleen niet hoe ik dit moet toepassen in Excel. Wie kan mij op weg helpen? Zie werkblad H1.11 TO 4 voor de benodigde info in bijgevoegd Excel bestand.

Alvast bedankt!

Mvg. Erik

Bekijk bijlage Opgaven(TO).xlsx

Bij huiswerkvragen geven we geen volledige antwoorden, maar wel hints.
Zoek op de functie SOMPRODUCT.
Tenminste als het om de getallen gaat die in kolom C staan.

Laatst bewerkt:
en om het lekker dynamisch te maken:

Formule verwijderd ivm @huijb's terechte opmerking.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, maar het is niet de opdracht dat ik dit specifiek in een Excel sheet zet. Ik probeer alleen mijn vaardigheden met Excel te vergroten door dit soort opdrachten ook in Excel te maken i.p.v. in een oefenschrift. Daarnaast is dit geen inleverwerk, dus in dat opzicht is er ook niks verkeerds aan lijkt mij.

Hoe kan ik SOMPRODUCT zodanig toepassen zodat de getallen ook automatisch worden gekaderd?

Alvast bedankt!

Mvg Erik

@ErikvL Heb je de link gelezen? Zoja volg dat dan eerst op.

Ik zoek wel een ander forum waar wel meer duidelijkheid wordt gecreëerd m.b.t. mijn vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan